پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
شرکت توزیع و فروش محصولات غذایی ایکس ۵، برای اولین بار در روسیه از فناوری «شناسایی چهره» در زمان پرداخت مشتریان استفاده می‌کند. بواسطه این فناوری شما نیازی به کیف پول و یا مدرک شناسایی و دسته چک ندارید. چهره شما به تنهایی برای تایید اعتبار نقدیتان کفایت خواهد کرد.
شعار سال:دو فروشگاه عمده توزیع محصولات غذایی این گروه بزرگ «پرکرستوک و پیاتروچکا» نام دارند. ایکس ۵ را می‌توان پیشروترین شرکت روس در استفاده از فناوری‌های دیجیتال عنوان کرد. این شرکت در حال حاضر در برخی از فروشگاه‌های خود در مسکو از سیستم شناسایی چهره بهره می‌گیرد.

ایوان ملنیک، مدیر نوآوری شرکت ایکس ۵ می‌گوید در حال حاضر بیش از ۵۲ فروشگاه به فناوری شناسایی چهره مجهز شده اند. وی تاکید کرد بزودی بیش از ۱۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای به این فناوری مجهز خواهند شد.

بسیاری از گروه‌های حقوق بشری فناوری شناسایی چهره برای خرید محصولات غذایی و بصورت روزمره را برای «دموکراسی خطرناک» می‌دانند. چرا که برای کارکرد این فناوری نیاز هست که تمام اطلاعات لازم درباره شهروندان بصورت آنلاین در اختیار تمام مراکز خرید و فروشگاه‌ها قرار بگیرد. استفاده روزمره افراد از چنین فناوری‌هایی می‌تواند به معنای «کنترل لحظه به لحظه زندگی شهروندان» توسط دولت‌ها و ارائه دهندگان این فناوری نیز باشد.
 
پیشرفت سریع فناوری تشخیص و شناسایی چهره در روسیه

فناوری تشخیص و شناسایی چهره به سرعت برق و باد، در روسیه در حال پیشرفت و گسترش است.

ایوان ملنیک، مدیر فناوری‌های ایکس ۵ با حمایت از این طرح می‌گوید: «راحت است، شما مجبور نیستید کیف پول خود را حمل کنید یا تلفن خود را از جیب خود بیرون بیاورید، فقط باید یک دکمه را فشار دهید و با صورت خود پرداخت کنید.»

شیوع ویروس کرونا بهانه‌ای بدست داد تا دولت‌ها و شرکت‌های نزدیک به کاخ کرملین انرژی بیشتری برای گسترش این فناوری در پهناورترین کشور جهان بگذارند.

انجمن آزادی‌های دیجیتال روسیه موسوم به «رو س کومووسبا»، سال گذشته یک کمپین علیه «فناوری شناسایی چهره» راه انداخت. در پی این کمپین «دادخواستی علیه استفاده گسترده از فناوری شناسایی چهره در روسیه» به دادستانی کل ارائه شده است. با این حال به نظر نمی‌رسد دادستانی کل این دادخواهی را پی گیری کند. در واقع، چالش اصلی این انجمن «کاخ کرملین» است. دولت روسیه مهم‌ترین حامی فناوری «شناسایی چهره» است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات، تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، euronews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین