پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
بعیدی نژاد با بیان اینکه برخی از اعضا در این جلسه اظهار داشتند که وقت آن رسیده است که در منطقه خلیج فارس ترتیبات جدید امنیت منطقه ای با حضور تمامی کشورهای منطقه شامل شش کشور حوزه جنوبی خلیج فارس و ایران و عراق تشکیل شود گفت: برای همه جالب بود که ما اعلام کردیم که این پیشنهاد را ایران حدود بیست سال پیش بعد از جنگ دوم خلیج فارس و برای جلوگیری از درگیری جدید در منطقه پیشنهاد نموده است.

شعارسال: حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود به جلسه روز سه شنبه پارلمان انگلیس در خصوص «روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان» با حضور نمایندگان مجلس و برخی از محققین اشاره کرد.

او گفت: ما در این جلسه با اشاره به سیاست‌های خصمانه عربستان علیه ایران بویژه در طول سالهای جاری از جمله در جریان حج و بروز فاجعه منا، تاکید کردیم که ریشه بسیاری از بدبینی‌ها و اشتباه‌های پی‌در پی سیاست خارجی عربستان در این امر نهفته است که آن‌ها لجوجانه حاضر نیستند واقعیت‌های ژئوپلتیک منطقه و نقش تاریخی ایران در منطقه را برسمیت بشناسند و بر عکس همه کشورهای متحدخودرا در برابر دو راهی انتخاب میان کار با سعودی و یا همکاری با ایران قرارداده‌اند.

سفیر ایران در لندن ادامه داد: در صورتیکه سعودی‌ها حاضر به پذیرش واقعیت مسلم موجود و پذیرش نقش منطقه‌ای ایران شوند، نه تنها تنش‌های موجود بین دو کشور قابل رفع هستند بلکه ظرفیتهای سیاسی دو کشور برای همکاری می‌تواند بیش از پیش به ارتقاء صلح و امنیت در منطقه کمک نماید.

بعیدی‌نژاد با بیان اینکه برخی از اعضا در این جلسه اظهار داشتند که وقت آن رسیده است که در منطقه خلیج فارس ترتیبات جدید امنیت منطقه‌ای با حضور تمامی کشورهای منطقه شامل شش کشور حوزه جنوبی خلیج فارس و ایران و عراق تشکیل شود گفت: برای همه جالب بود که ما اعلام کردیم که این پیشنهاد را ایران حدود بیست سال پیش بعد از جنگ دوم خلیج فارس و برای جلوگیری از درگیری جدید در منطقه پیشنهاد نموده است.

او در پایان اذعان داشت که در این جلسه نزدیک به هشتاد نفر شامل نمایندگان مجلس از دو مجلس عموم و لرد‌ها و محققان شرکت داشتند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 28مهر1395، کدخبر: 420622: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین