پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
دنیا به سمت صنایع نسل چهارم در حرکت است، اما در کشور عزیزمان، موانع خفت بار تولید با تاکید بر وجود رانت‌های کثیف دولتی در صدور مجوز و امضا‌های زالو صفت طلایی، گردنه گیری شهرداری‌ها در استفاده از مکان مثلا مسکونی توسط شرکت‌ها، گردنه گیری ۳۰ درصدی تامین اجتماعی در اخذ حق بیمه، فرآیند‌های خسته کننده ثبت و پرداخت مالیات و وجود برخی ممیز‌های مسئله دار، فرآیند‌های ناکارآمد و چندش آور طی مراحل اداری در سازمان‌های دولتی، تغییر سلیقه‌ای و لحظه‌ای قوانین و دستورالعمل ها، بی ثباتی اقتصاد با تاکید بر بهره کشی و مداخله بعضی‌ها (خودتان و خودشان بهتر می‌دانند) در بورس و قیمت دلار و ..، باعث زمین گیر شدن تولید کننده ایرانی در فناوری نسل اول شده است. جالب‌تر اینکه، همه این موارد و سنگ اندازی‌های احمقانه در کشور، قانونی هم شده اند. کجای تاریخ یا کجای دنیا، اقتصاد دولتی موفق بوده است که در ایران باشد. دولت بجای ورودبه چرخه تولید و عرضه-تقاضا، باید با نوعی خانه تکانی و چابک سازی خود، وارد حوزه نظارت-کنترل و سیاستگذاری بشود. البته اگر شما اژد‌های پرنده در آسمان تهران را دیدید، دولت‌های فربه و کم خاصیت را چابک خواهید دید. دولتی که بجای مقام رفع مشکل برای خود مقام اربابی و خان زادگی و خان بازی متصور باشد که توان رعیت پروری و کمک به تولید را نخواهد داشت. ضمنا اگر آقایان معنای دستور مقام معظم رهبری در خصوص مانع زدایی در تولید را تا الان نگرفته باشند، ان شاالله سعی می‌کنیم، برایشان جا بیندازیم.

شعار سال: کارخانه های آینده فقط دو کارمند خواهند داشت؛ یک سگ و یک مرد! مرد اونجا خواهد بود که به سگ غذا بده.

سگ اونجا خواهد بود که نگذاره مرد به تجهیزات دست بزنه!وارن بنیس؛ متفکر حوزه رهبری سازمانی

“The factory of the future will have only two employees, a man and a dog.
The man will be there to feed the dog.
The dog will be there to keep the man from touching the equipment!
Warren G. Bennis

البته زمانی که جناب بنیس (متوفی 2014) این حرف رو میزد، هنوز گروه بوستون داینامیکس از سگ های روباتیک خود رونمایی نکرده و عرضه تجاریشون رو شروع نکرده بود (در سال 2019) و صحبت از تولید روبات توسط روبات های دیگه نبود! الان دیگه اون سگه نیاز به غذا نداره و اگر هم کاری باشه، احتمالاخود روبات ها از پسش بر میان!

 

تعداد بازدید : 9

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی توسعه و اقتصا

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین