پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
سردار ساجدی‌نیا گفت:‌هم‌اکنون 1500 معتاد زن متجاهر و بیش از 15 هزار معتاد مرد داریم.فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در نهاد ریاست جمهوری برای نوزادان گرفتار اعتیاد را ارائه کرد.

شعارسال :برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما به موضوع خرید و فروش کودکان و نوزادان خیابانی اختصاص داشت. فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در این برنامه اظهار داشت: پدیده‌ای است که 10 سال است درگیر آن هستم و بارها شاهد این اتفاق در نقاط مختلف کشور بویژه تهران بوده‌ام.

وی افزود: در دو ماه اخیر آمار خرید و فروش کودکان و نوزادان خیابانی افزایش یافته است. بعد از جمع‌آوری اطلاعات مربوطه در شهر تهران به نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری پیامکی دادم اما متاسفانه پاسخی نداد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بخش زیادی از علت افزایش خرید و فروش کودکان و نوزادان به دلیل انباشته شدن مشکلات مربوط به این حوزه طی سال‌های گذشته است و بهتر بود زودتر از این به چنین مسائلی پرداخته می‌شد.

سردار ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز به صورت تلفنی در این گفت‌وگو حاضر شد و اظهار داشت: 3 روز گذشته با برخی از مسئولین شهر تهران از جمله مسئولان قوه قضائیه و 2 عضو شورای شهر جلسه‌ای در پلیس برگزار شد و موضوع متکدیان، دست‌فروشان و معتادان شهر تهران در آن مورد بررسی قرار گرفت. اگرچه برخی از این موارد به پلیس مربوط نیست اما ما وارد این موضوع شدیم.

وی عنوان کرد: در این جلسه همه قول‌های خوبی دادند که امیدواریم به زودی شاهد وضعیت مطلوبی در شهر تهران باشیم. اگر گذشته نه چندان دور را بررسی کنید می‌بینید که بنده 4 سال پیش اعلام کردم زنان معتاد متجاهر بیشتر از هزار نفر نیستند و مجموع معتادین بیش از 5 هزار نفر نیست اما در حال حاضر بیش از 1500 معتاد زن متجاهر و بیش از 15 هزار معتاد مرد داریم.

وی با بیان اینکه از آن زمان تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است، گفت: اگر 4 سال دیگر مصاحبه‌ای با بنده‌ داشته باشید قطعاً خواهم گفت که چند هزار نفر دیگر به این آمار افزوده شده است. بحث بنده این است که باید فکری به حال این وضعیت کنیم.

فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات ساجدی‌نیا گفت: هیچ‌کس در شورای شهر به اندازه بنده در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود نکرده است اما حل نشدن این مسئله به دلیل این است که در اسناد بالادستی این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است و دستگاهی که وظیفه اصلی پرداختن به این موارد را دارد مشخص نشده است. من به عنوان عضو شورای شهر اطلاعات مربوط به این موضوع را در اختیار شهرداری قرار دادم و این نهاد نیز با پلیس ارتباط نزدیکی دارد و این اطلاعات را در اختیار آنها قرار داده است.

ساجدی‌نیا رسیدن این آمار به دست پلیس رد کرد و گفت: اگر این اطلاعات به دست پلیس برسد حتماً نسبت به آن اقدام خواهد کرد.

دانشور به صحبت‌های خود ادامه داد و گفت: بنده 10 سال است که روی این موضوع کار می‌کنم و اکنون نیز حرف‌هایم را بلند فریاد زده‌ام تا به سراغم بیایند و این آمار و اطلاعات را از من دریافت کنند ولی به طور کلی راهکار حل این مسئله هماهنگی بین بخشی است. نیروی انتظامی، وزارت کار، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت باید درگیر این موضوع شوند. هماهنگی بین بخشی باید در جایی ایجاد شود که قدرت را در اختیار دارد، یعنی ریاست جمهوری در کنار آن نیز مجلس باید قوانین ناقص را کامل کند.

فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در ادامه این گفت‌وگوی زنده تلفنی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خرید و فروش نوزادان افزایش یافته است، گفت: این موضوع را قبول ندارم، به ازای هر یک بچه‌ای که قابل واگذاری است 7 خانواده در لیست انتظار قرار دارند.

وی افزود: ما به راحتی نمی‌توانیم این کودکان را واگذار کنیم، در این مسیر باید تاییداتی صورت گیرد. بنابراین ما مسئول هستیم تا سخت‌گیری‌هایی را داشته باشیم، اما یکی از دلایل زیاد شدن عرضه کودکان و نوزادان اعتیاد و دیگری مسائل اقتصادی و اجتماعی است که زنان معتاد بیشتر درگیر آن می‌شوند چرا که توان فکر کردن ندارند.

دانشور نیز در ادامه این گفت‌وگو گفت: مهمترین و فوری ترین راهکار تشکیل رسیدگی به این کودکان تشکیل کمیته ای در نهاد ریاست جمهوری است، یعنی جایی که قدرت دارد و مسئولان در آن حضور پیدا می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از تسنیم . تاریخ انتشار جمعه 22 آبان 1394، کد مطلب : 915181 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین