پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
محققان پژوهشکده علوم و فناوری زیردریای دانشگاه صنعتی اصفهان، نخستین بار ربات زیرآبیِ آب‌های عمیق (۴۰۰ متر) کشور و کنترل از راه دور را بومی سازی کردند.
شعار سال: مدیر طرح با بیان اینکه این فناوری پیش از این در اختیار برخی کشور‌های پیشرفته از جمله آمریکا، انگلیس و نروژ بود گفت: با ساخت ربات زیرآبی کاوش ۸، ایران در زمره کشور‌های برخوردار از فناوری ربات‌های زیرآبی برای آب‌های عمیق قرار گرفت.

مهدی لوئی پور می‌افزاید: در طراحی و تولید این ربات، از به روزترین فناوری‌ها در رشته‌های مکانیک گرایش‌های دینامیک وکنترل، هیدرو دینامیک، مهندسی برق گرایش‌های الکترونیک، قدرت و مخابرات، مهندسی کامپیوتر و مواد بهره گیری شده است.

جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و نیازمندی‌های متعددی همچون بازرسی لوله‌های نفتی، سکو‌های نفتی و تأسیسات دریایی، از جمله کشور‌های نیازمند فناوری پیچیده ربات‌های زیرآبیِ آب‌های عمیق است.

اجاره این نوع ربات از پیمانکاران خارجی، روزانه، بیش از شش هزار دلار ارز از کشور خارج می‌کند.

تعداد بازدید : 9
 
بومی سازی نخستین ربات زیرآبیِ آب‌های عمیق
بومی سازی نخستین ربات زیرآبیِ آب‌های عمیق
 
بومی سازی نخستین ربات زیرآبیِ آب‌های عمیق
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از، تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: iribnews.ir، ۳۰۶۱۴۸۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین