پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱
لاوروف گفت: ضمناً خاطرنشان کرد که در گفتگو‌ها پیشرفت‌هایی وجود دارد.
شعار سال: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه دولت بایدن پیام‌های امیدوارکننده‌ای برای خروج برجام از بن بست ارسال می‌کند، گفت: کشور‌های برجام در حال کار بر روی بازگشت همزمان ایران و آمریکا به برجام هستند.

وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست باشگاه سیاسی والدای در مسکو گفت که دو مساله در مورد احیای برجام وجود دارد.

وی افزود: مساله اول اینکه ایران می‌خواهد که همه تحریم‌ها در ابتدا لغو شوند و سپس به تعهدات خود بازگردد.

لاوروف خاطرنشان کرد: اما آمریکا اعلام کرده است که در ابتدا ایران باید برجام را اجرا کند و پس از آن واشنگتن در این مورد و اجرای تعهدات خود تصمیم گیری خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: مساله دوم به اصطلاح برجام پلاس است که پیشنهاد می‌شود تغییراتی در شکل اولیه برجام داده شود ازجمله مساله برنامه موشکی ایران به آن اضافه شود.

لاوروف تصریح کرد: به عقیده ما چنین رویکردی به بن بست منتهی می‌شود. روسیه خواهان احیای برجام بدون هر گونه تغییری است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم که برجام بطور کامل و مطابق قطعنامه اجرا شود.

کشور‌های عربی برای گفتگو با ایران موضع واحد ندارند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: کشور‌های عضو شورای همکاری کشور‌های عربی خلیج فارس موضع واحدی درباره مسئله گفتگو با ایران ندارند.

لاوورف گفت: "به نظر می‌رسد هیچ کسی به گفتگو" نه "نمی گوید، اما در داخل شورای همکاری کشور‌های عربی خلیج فارس، در مورد آمادگی برای گفتگو با ایران تاکنون اجماع وجود ندارد. "

وزیر امور خارجه روسیه ضمناً خاطرنشان کرد که در گفتگو‌ها پیشرفت‌هایی وجود دارد.

لاوروف افزود: "تحرک وجود دارد، من در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر در مورد این موضوع بحث کردم. به نظر من رسید که ریاض در فکر آن است که چگونه می‌تواند در این مسیر حرکت کند. "

روسیه طرحی را برای تامین امنیت منطقه خلیج فارس ارائه کرده است

لاوروف بخش دیگری از این نشست درباره منطقه خلیج فارس نیز افزود: روسیه طرحی را برای تامین امنیت منطقه خلیج فارس ارائه کرده است. در این طرح مشارکت کشور‌های منطقه خلیج فارس و بازیگران خارجی و سازمان ملل پیش بینی شده است.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز طرح تنگه هرمز را ارائه کرده است، اظهار کرد: در طرح تنگه هرمز، مشارکت کشور‌های منطقه درنظر گرفته شده است.

لاوروف با بیان اینکه رقابت در این عرصه زیانبار نیست، گفت: ما از همه کشور‌ها دعوت به مشارکت برای تامین امنیت منطقه خلیج فارس می‌کنیم.
 
وزیر خارجه روسیه گفت: دولت آمریکا برای ایجاد ائتلاف در منطقه و برانگیختن کشور‌های عربی علیه ایران تلاش کرده است. اما همینک پیام‌های خوش بینانه و نویدبخش برای خروج وضعیت پیرامون برجام از بن بست وجود دارد.

لاوروف با بیان اینکه شانس دستیابی به مصالحه در خصوص احیای برجام هنوز وجود دارد؛ اظهار داشت: اگر شما ایراد‌هایی از ایران دارید روی میز بگذارید.

وزیر خارجه روسیه با ایجاد ناتوی عربی مخالفت کرد و تصریح کرد: سازمان ناتو (در اروپا) برای ما کافی است و نمی‌خواهیم در مناطق دیگر جهان ازجمله در آسیا ناتو ایجاد شود.

لاوروف همچنین گفت: تلاش غرب برای محدودسازی بازار‌های جهانی با هنجار‌های سازمان تجارت جهانی در تضاد است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پرسش، تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۵۲۶۵، www.porcesh.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
0
تنگه هرمز هم اونطور که باید ازش به عنوان یک قوه در مذاکرات استقاده نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین