پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
بار‌ها و بار‌ها، در خصوص نوع تعاملات سیاسی و دیپلماتیک کشور فرانسه هشدار کارشناسی - امنیتی داده ایم، اما گویا گوش مدیران سیاسی و دیپلماتیک کشور، شنونده این هشدار‌ها نیست. اخیرا وزیر امور خارجه فرانسه بیان نموده است که ایران نباید توافق هسته‌ای را بار دیگر نقض کند؟ این گزافه پردازی‌ها، چنانچه پاسخ شایسته و در خور نداشته باشد، فضا را برای تداوم پرت پراکنی مکرر مقامات فرانسوی باز کرده و منافع ملی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از وزارت امور خارجه درخواست احضار سفیر فرانسه در ایران و اخذ توضیحات را داریم.

  شعار سال: وزیر خارجه فرانسه با تکرار ادعا‌های پیشین گفت: ایران نباید مرتکب هرگونه نقض جدید توافق هسته‌ای شود که سبب گردد تا روند مذاکرات کنونی به خطر افتد.

ژان ایو لودریان در ادامه مدعی شد: ما از تهران می‌خواهیم تا در جریان مذاکرات پیش رو به منظور آماده سازی برای اجرای کامل توافق هسته ای، رویکرد سیاسی سازنده‌ای را به پیش گیرد.

گفتنی است پیشتر «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص گمانه زنی‌ها در خصوص حضور آمریکا در نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است سه‌شنبه برگزار شود، گفته بود: «ما در جلسه وین شرکت خواهیم کرد تا درباره بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای ایران بحث کنیم. انتظار دستیابی فوری به نتیجه در پرونده هسته‌ای ایران را نداریم».

وی در ادامه افزوده بود: «ما انتظار گفت‌وگوی مستقیم با ایران را فعلا نداریم؛ اما آمریکا آمادگی خود را برای برقراری ارتباط مستقیم با ایران ابراز می‌کند».

پرایس این را هم گفته بود که در مذاکرات آتی، آمریکا در خصوص فرآیند افزایش تعهد ایران به توافق هسته‌ای گفتگو می‌کند و گام‌های مربوط به کاهش تحریم‌های ایران هم بررسی خواهد شد.

همزمان با پایان نشست مجازی طرف‌های باقی‌مانده برجام یا همان ۴ به اضافه یک و ایران، برخی از منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای از احتمال بازگشت واشنگتن به میز مذاکره برجام خبر داده بودند.

در نشست مجازی روز جمعه، «انریکه مورا» معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا مدیریت نشست کمیسیون مشترک را برعهده داشت. سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان نیز رئیس هیئت ایرانی حاضر در این نشست بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشروح،تاریخ انتشار:12 فروردین 1400 کدخبر: 7713959674،www.mashroh.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین