پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
مجلس سنای فرانسه با افزودن بند ممنوعیت ادای فرایض مذهبی در سرسرا‌های دانشگاه‌ها به لایحه جنجالی مبارزه با «جداسازی اسلامی» موافقت کرد.
شعار سال: اعضای حزب جمهوریخواه راست میانه فرانسه افزودن یک بند قانونی به پیش نویس لایحه‌ای را پیشنهاد دادند که نمازگزاران را از ادای فرایض مذهبی در سرسرا‌های دانشگاه‌ها و همچنین انجام فعالیت‌های مذهبی که ممکن است مانع از فعالیت‌های آموزشی شود، باز می‌دارد.

سنای فرانسه نیز با افزودن این ممنوعیت به پیش نویس لایحه جنجالی مبارزه با «جداسازی اسلامی» موافقت کرد.

هرچند «ژان میشل بلانک» وزیر آموزش و سناتور‌های چپ گرای فرانسه با این طرح پیشنهادی مخالفت کردند، طرح مزبور با رأی موافق سناتور‌های راست گرا پذیرفته شد.

گفتنی است که روز شانزدهم فوریه سال جاری، مجلس ملی فرانسه لایحه جنجالی «مبارزه با جداسازی اسلامی» را تصویب کرد و این لایحه قرار است روز سی اُم مارس در سنای فرانسه به بحث و بررسی گذاشته شود. انتظار می‌رود که این لایحه پس از رأی گیری سنا بار دیگر به مجلس ملی فرانسه بازگردد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه سال گذشته این لایحه را معرفی کرد؛ لایحه‌ای که به دلیل هدف قرار دادن اقلیت مسلمان و تحمیل محدودیت‌ها بر تمام جنبه‌های زندگی مسلمانان با انتقادات گسترده‌ای روبرو شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دین آنلاین، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1400، کد خبر: 4959563،  www.dinonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین