پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
فایل پیوست شامل ۲۱۹ صفحه اطلاعات در مورد شاخص‌های عدالت جنسیتی مصوب ستاد ملی زن و خانواده، ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی و مورد رصد، پایش و ارزیابی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده است. در این فایل، توضیحات کامل در مورد چرایی، روند تدوین و تصویب شاخص‌ها و شناسنامه کامل آن‌ها آمده تا مشخص باشد که منظور از "عدالت در برش جنسیتی" چیست و چگونه باید رصد شود تا از اجرای آن مطمئن شویم.
شعار سال: در حالی که یکی از عرصه‌های رقابت جهانی افزایش حضور جدی زنان در میادین اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، در جامعه ایرانی مشارکت زنان در توسعه به عنوان عاملان و ذینفعان، همچنان از مباحث چالش برانگیز است. این چالش با مفهوم سازی، شاخص سازی و سنجش مفاهیمی که وضعیت زنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و همچنین به سیاست گذاری و برنامه‌ریزی برای ارتقاء وضعیت زنان کشیده می‌شود. درج عنوان عدالت جنسیتی در ماده سی و یک لایحه برنامه ششم توسعه پرسش‌هایی را در مورد مفهوم و ماهیت عدالت جنسیتی مطرح نمود که حاکی از تنوع دیدگاه‌ها و برداشت‌ها از این مفهوم است. ارایه نگاهی واحد و شاخص مدار از این مفهوم و الزام قانونی، می‌تواند کمک کار مناسبی در اجرا و ارزیابی آن باشد.
ستاد ملی زن و خانواده، اخیرا اقدام به انتشار پیوستاری از شاخص‌های عدالت جنسیتی و شیوه رصد آن در دستگاه‌های اجرایی کشور نموده است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی دیدبان ایران
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین