پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۷۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت خبر داد: اسامی شرکت‌های مجاز به صادرات به گمرک اعلام می‌شوند.

شعار سال: مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: از زمانی که مهندس کشاورز به عنوان سرپرست معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت انتخاب شده، تمام تلاش بر این است که تیک‌های صادراتی برداشته شود و لیست شرکتها و میزان صادراتی که می‌توانند انجام دهند را به گمرکات کشور اعلام کنیم و دیگر دخالتی در تیک صادرات نداشته باشیم.

سیف اله امیری  با بیان این مطلب در ادامه افزود: معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت باید به سیاستگذاری و برنامه ریزی برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ بپردازد نه اینکه اپراتوری برای انجام امور مربوط به صادرات باشد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اظهار کرد: از این رو قرار است اسامی شرکتها و میزان صادرات آنها را در کارگروه تنظیم بازار به تصویب رسیده و به گمرک اعلام شود. در واقع ما اسامی شرکت هایی که کف عرضه در بورس را رعایت کردند را به گمرک ها خواهیم داد و با کنترل ماهیانه، هر کدام از شرکت های نامبرده اگر کف عرضه در بورس را رعایت نکرده باشند قطعا اسمشان از لیست صادرکنندگان حذف خواهد شد.

به گفته وی، هدف ما در همه شرایط تامین نیاز داخل و بعد از آن صادرات بوده و این سیاست همواره در راس توجه وزارت صمت قرار دارد.

زمینه سازی برای واردات ورق با ضخامت کمتر از ۳ میلیمتر

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: یکی از طرح‌های وزارت صمت این است که ورق‌های زیر ۳ میلیمتر را از طریق واردات تامین کنیم. در واقع آن دست از محصولات که کمبود زیادی در کشور دارند از این مسیر تامین شوند و ما با کم کردن تعرفه واردات امکان واردات برای مصرف کنندگان فراهم و بخشی مشکلات مرتفع شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معدن نامه، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۳۷۰، www.madanname.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین