پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
تجهیزات پر کردن ویال واکسن و خط صنعتی آن با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.
شعار سال: شرکت‌های سازنده واکسن می‌توانند با استفاده از این خط جدید، نسبت به پر کردن ویال واکسن اقدام کنند. شرکت داروسازی اسوه تجهیزات پر کردن ویال واکسن و خط صنعتی آن را فراهم کرد و شرکت پایا فن یاخته نیز در صورت اخذ تاییدیه‌های لازم می‌تواند با استفاده از این امکانات واکسن تولید کند. این خط تولید از ظرفیت پر کردن سالانه میلیون‌ها ویال واکسن برخوردار است.

همکاری میان دانش بنیان‌ها توسعه یافت

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم گفت: سرمایه گذاری مشترک و همکاری انجام گرفته میان این دو شرکت، باعث ایجاد این خط جدید پر کردن ویال واکسن شده است، اقدامی که مسیر توسعه زیرساخت‌ها برای واکسن سازی را هموار کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: هرچند باید بر این موضوع تاکید کرد که هنوز واکسنی در حوزه کرونا در این مجموعه تولید نشده است و تولید واکسن پس از اخذ تاییدیه‌های لازم از وزارت بهداشت، آغاز خواهد شد. با این همه تولید واکسن‌های بومی حاصل جمع این گام‌های برداشته شده است. ایجاد زیرساخت ویژه پر کردن ویال واکسن نیز، از جمله اقدامات لازم و پیش نیاز برای تولید انبوه واکسن کووید۱۹ است.

رییس ستاد توسعه زیست فناوری همچنین بیان کرد: توسعه بیشتر ارتباط شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های بزرگ صنعتی به ویژه در حوزه داروسازی، همان مسیر مبارکی است که رشد و بالندگی فناورانه را به دنبال دارد.

ستاری در ادامه افزود: ممکن است یک شرکت به تنهای نتواند تمام قطعات پازل تولید واکسن کرونا را کنار هم بگذارد، به همین دلیل همکاری مشترک دو یا چند شرکت دانش بنیان و صنعتی، انتخاب بسیار معقول تری در مسیر رسیدن به هدف، تامین نیاز کامل کشور در حوزه واکسن سازی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: بی شک، پیوند بیشتر دو حوزه دانش بنیانی و صنعت، می‌تواند به توسعه جهشی و سریع محصولات فناورانه بیانجامد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در راستای تامین امنیت دارویی کشور، شرکت‌های توانمند در حوزه تولید واکسن را دعوت کرد تا در این حوزه، توانمندی‌های خود را به اشتراک بگذارند. پیوند بین صنعت دارویی و جریان دانش بنیان، از جمله محور‌های است که در این نهاد به عنوان یک راهبرد، علمی همواره بر آن تاکید شده است.

خط جدید تجهیز شد

مدیران شرکت داروسازی اسوه اعلام کردند که برای تکمیل خط پر کردن ویال واکسن، تجهیزات مختلفی نصب شده است. دستگاه شستشوی ویال و دستگاه تونل دپای روژن، از جمله تجهیزات پیشرفته تهیه شده برای راه اندازی خط پر کردن ویال واکسن است.

وجود تجهیزات پیشرفته باعث شده است تا پر کردن ویال واکسن با کیفیت بالا انجام گیرد. به گفته مسئولین این شرکت، این خط صنعتی در هر ساعت توانایی پر کردن ۶۵٠٠ ویال واکسن را دارا است.

اسوه، از جمله شرکت‌های داروسازی قدیمی کشور محسوب می‌شود که دمتی ۴۵ ساله دارد. این شرکت از جمله واحد‌های صنعتی وابسته به بانک ملی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاد۲۴، تاریخ انتشار ۳۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: 103845، eghtesaad24.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
امید داشتیم که تا اخر اردیبهشت خبر های خوبی در زمینه واکسن ایرانی به گوشمون برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین