پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
در رقابت‌های وزنه برداری بانوان قهرمانی آسیا، دو وزنه بردار ایرانی به نام‌های الهام حسینی و الناز باجلانی در دسته ۸۱ کیلوگرم پنجم و ششم شدند.
شعار سال: در هفتمین روز از مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان، مسابقات گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم بانوان با حضور الهام حسینی و الناز باجلانی وزنه‌برداران کشورمان برگزار شد. در این ۸ گروه وزنه‌بردار حاضر بودند.

*حرکت یکضرب

الناز باجلانی در حرکت یکضرب ابتدا وزنه‌های ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم را مهار کرد، اما نتوانست در حرکت سوم موفق باشد و وزنه ۱۹۷ کیلوگرم را انداخت.

الهام حسینی در حرکت یک ضرب فقط وزنه ۹۱ را با موفقیت پشت سر گذاشت و در مهار وزنه ۹۹ دوبار ناموفق بود.

بدین ترتیب باجلانی با ثبت وزنه ۹۴ کیلوگرم در حرکت یک ضرب، پنجم شد و حسینی با ثبت وزنه ۹۱ کیلوگرم عنوان ششمی را به دست آورد.

کوزگانیایوا از قزاقستان با ثبت ۱۰۴ کیلوگرم، یانگ از کره‌جنوبی با ۱۰۳ کیلوگرم و تویچیوا از ترکمنستان ۹۶ کیلوگرم، به ترتیب مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کردند.

*حرکت دوضرب

الناز باجلانی در حرکت اول دوضرب وزنه ۱۰۰ کیلوگرم را بالای سر برد. او درحالیکه در حرکت دوم نتوانسته بود وزنه ۱۰۷ کیلوگرم را مهار کند، در حرکت سوم وزنه ۱۰۹ کیلوگرم را بالای سر برد.

الهام حسینی در حرکت اول دوضرب وزنه ۱۱۱ کیلوگرم را مهار کرد، در حرکت دوم نیز وزنه ۱۱۸ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم توانست وزنه ۱۲۲ کیلوگرم را مهار کن تا هر سه حرکت دوضرب خود را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد.

به این ترتیب در پایان رقابت دسته ۸۱ کیلوگرم زنان الهام حسینی با ۹۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۱۲۲ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۱۳ کیلوگرم را ثبت کرد و در رده پنجم آسیا ایستاد.

الناز باجلانی نیز با ۹۳ کیلوگرم در یک ضرب، ۱۰۹ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۰۲ کیلوگرم در رده ششم آسیا قرار گرفت.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار: ۳اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر dana.ir، ۱۷۲۷۳۲۰
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
با اینکه وزنه برداری را دوست ندارم اما دورد به قهرمانان ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین