پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۶۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
امیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه رقیبم رضاخان است، گفت: نهاد اداره کشور برخاسته از رضاخان است و ادامه پیدا کرده است و آمده ام نهاد ۱۰۰ساله رضاخانی را به هم بریزم.
شعار سال: هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم تکاپوی چهره‌های سیاسی برای حضور در عرصه انتخابات بیشتر و رقابت‌ها شکل جدی تری به خود می‌گیرند. در این ۵۳ روز باقی مانده تا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گمانه زنی‌ها و بحث‌های انتخاباتی جدیت پیدا کرده است، برخی به طور قطع اعلام کاندیداتوری کردند و چهره‌هایی هنوز کاندیدا احتمالی به شمار می‌روند و زمزمه نام آن‌ها در صحنه سیاست و جریان‌های سیاسی در میان است. آرایش‌های سیاسی جریان‌های مختلف کشور در حال شکل گیری است و گفتمان‌های سیاسی یکی پس از دیگری آغاز شده است باید منتظر ماند و دید در روز‌های قریب به ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری کدام چهره‌ها حضورشان را نهایی می‌کنند و یا کدام چهره‌ها از عرصه رقابت پا پس می‌کشند.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی یکی از چهره‌هایی است که خود را فردی سیاسی با سابقه طولانی کار سیاسی و اجتماعی در کشور می‌داند. او که در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نایب رییس اول انتخاب شده اکنون به طور رسمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرده است و تا لحظه نگارش این گزارش، حضورش در انتخابات ریاست جمهوری قطعی است. هجدهم فرودین ماه بود که او در حاشیه جلسه علنی مجلس یازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به خبر‌های مربوط به اعلام نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «من در انتخابات ثبت نام خواهم کرد و حضورم به عنوان نامزد به تایید صلاحیت شورای نگهبان بستگی دارد.»

"اسم دولت ۴ ساله ام "دولت اعتماد" است، یک برنامه ۲۰ ساله و یک برنامه ۴ ساله دارم. نظام فکری ام «فصل پروانگی» است"؛ این جملات بخشی از اظهارات قاضی زاده هاشمی در نشست خبری با حضور خبرنگاران است. او در این گفتگو مطرح می‌کند: «دولت اعتماد، اعتمادساز و اعتمادگر است و با اعتماد به مردم جلب اعتماد می‌کند. یعنی دولت هیچ تصمیمی را بدون مردم نمی‌گیرد و هیچ کاری را بدون مردم انجام نمی‌دهد. ما کلی بخشنامه و دستورالعمل صادر می‌کنیم و باید در کنار امضای وزیر امضای نهاد‌های اجتماعی و مدنی ذی‌ربط هم باشد تا آن بخشنامه صادر شود. در انتصابات باید نظر ذی‌نفعان لحاظ شود تا آن فرد منصوب شود. استاندار که می‌خواهیم انتخاب کنیم مردم باید نظر بدهند و همچنین می‌خواهیم عزل بکنیم مردم باید نظر بدهند و برای این مسئله مکانیزم و مدل طراحی کرده‌ایم. یعنی تعریف کرده‌ایم که مجموعه نخبگان استان می‌آیند و می‌گویند که بین این افراد این استاندار را انتخاب می‌کنیم.»

قاضی زاده هاشمی سیاستمداری است که در مجلس هشتم، نهم، دهم حضور داشته و در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تکیه بر نایب رئیسی مجلس نمایندگی مردم مشهد را بر عهده دارد. او مدتی سخنگوی جبهه پایداری از پر حاشیه‌ترین جریان‌های کشور بود و با توجه به اعلام کاندیداتوری اش انتظار می‌رفت از سوی این جبهه مورد حمایت قرار گیرد، اما غلامرضا رضوانی، یک عضو جبهه پایداری، در مورد کاندیداتوری قاضی زاده هاشمی و حمایت پایداری‌ها از او در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا اینگونه بیان می‌کند: «آقای قاضی زاده هاشمی عضو جبهه پایداری نیست. مدت کمی سخنگو بوده و بعد‌ها از این سمت برداشته شده است هیچ حمایتی هم از پایداری نخواهد داشت. ناگفته نماند که قاضی زاده هاشمی هم در گفت وگویی مطرح کرده که روی کمک هیچ جریانی هم حساب نکرده است و به توانایی خودش اتکا می‌کند.»

این چهره سیاسی پس از کاندیداتوری در نشست خبری‌ها و گفت گو‌های خود اظهاراتی کم و بیش جنجالی را به زبان آورده است، اما پر حاشیه‌تر آن را می‌توان این جمله دانست «از من پرسیدند رقیب شما در انتخابات کیست؟ گفتم رقیبم رضاخان است" او در این گفتگو ادامه می‌دهد: چون نهاد اداره کشور برخاسته از رضاخان است و ادامه پیدا کرده است و آمده ام نهاد ۱۰۰ساله رضاخانی را به هم بریزم. آموزش و پرورش و کنکور سربازی و بانک و سازمان برنامه و بودجه رضاخانی هست و بعد از اینکه انقلاب ترومنی و نظریات اروین تافلری هم به کشور آمد تشدید شد. اینکه شما می‌گویید ضمانتت چیست؟ هرکسی بر اساس اعتقاد و اندیشه اش عمل می‌کند و ضمانت من صداقتم است که به مردم دروغ نگویم و بگویم اگر به من رای بدهید فکر من این است.»

امیر حسین قاضی زاده هاشمی که در زمان ریاست علی لاریجانی در مجلس دهم در هیئت رئیسه در قامت نائب رئیسی دوم حضور داشت، شاید به خوبی شیوه اداره و مدیریت صحن را از لاریجانی آموخته باشد، اما باید دید در در عرصه انتخابات ریاست جمهوری چه جایگاهی دارد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۷۰۹۲۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
واقعا که تاسف داره خودتونو دارید با سیاستمداران 100 ساله پیش و سیاستهای اونزمان مقایسه میکیند خجالت بکشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
چی بگیم ولله هرسی این روزها داره یه حرفی میزنه همه رای های کل کشور به این بزرگی هم ممکنه شب قبل انتخابات بهم بریزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین