پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۰۱۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کارشناس بازار سرمایه گفت: سیاست انقباضی دولت برای کنترل تورم این بود که با افزایش نرخ سپرده بانکی بخش بزرگی از پول‌ها از بازار سرمایه خارج شود.
شعار سال: کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در رابطه با علت جذب پول به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ بحث کاهش نرخ سپرده‌های بانکی مطرح شد و، چون سیاست دولت، جذب توجه و نقدینگی به سمت بازار سرمایه بود، در سال ۹۹ با کاهش سود سپرده‌ها مواجه شدیم.

او بیان کرد: تقریباً از خرداد ۹۹ تا مهر ۹۹ که سود بین بانکی از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد رسید؛ سیاست انقباضی دولت برای کنترل تورم این بود که، با افزایش نرخ سپرده بانکی و کاهش شاخص بورس در مرداد، بخش بزرگی از پول‌ها از بازار سرمایه خارج و به سمت بانک و سایر بازار‌ها از جمله صندوق‌های با درآمد ثابت راهی شود.

او افزود: به طوری که از ابتدای سال ۹۹ ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت حدوداً ۱۹۲ هزار میلیارد بود و در انتهای سال ۹۹ به ۳۱۱ هزار میلیارد تومان رسید که این نشان‌دهنده جذب پول بزرگ در سال ۹۹ به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت است؛ که بخش بزرگی از این پول‌ها، از بازار سرمایه خارج شده و به این بازار آمده است.
 
میزان سهام موجود در صندوق‌های با درآمد ثابت 

آسایش گفت: در سال ۹۹ علاوه بر سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت، نوسانات رشد شاخص بورس نیز بسیار زیاد بود، که این باعث شد، بسیاری از سرمایه‌گذاران در صندوق‌ها با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنند و شاید در سال ۱۴۰۰ هم بیشتر تفکر‌ها به سمت این بازار باشد.
 
کنترل تورم با افزایش نرخ سپرده بانکی و شکست بازار بورس
 
کنترل تورم با افزایش نرخ سپرده بانکی و شکست بازار بورس
 
کارشناس بازار سرمایه در رابطه با میزان سهام موجود در صندوق‌های با درآمد ثابت تصریح کرد: صندوق با درآمد ثابت حدود ۵۰ درصد سرمایه خود را در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند. حالا بخشی از آن را اوراق بدهی دولتی خریداری می‌کنند و بخش اندکی از آن را هم، در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

او افزود: طبق مصوبه جدید اعلام شده، صندوق‌های با درآمد ثابت باید درصد سرمایه گذاری در بازار سرمایه را بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش دهند و این اصل را باید تا پایان اسفند ۱۴۰۰ اجرا کنند. هنگامی که، صندوق‌ها در پایان سال مالی، گزارش‌های خود را اعلام می‌کنند.

آسایش در خصوص مزیت افزایش میزان سرمایه گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در بازار سرمایه گفت: این باعث می‌شود، صندوق‌ها بخشی از پول خود را از بانک‌ها و سایر محل‌هایی که سرمایه‌گذاری کردند از جمله، اوراق بدهی دولت به سمت بورسی راهی کنند و در نهایت سبب افزایش سمت تقاضا و رونق در بازار سرمایه می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با میزان سوددهی صندوق‌های با درآمد ثابت اظهار کرد: سوددهی صندوق‌های با درآمد ثابت در سال گذشته متفاوت بود، ولی به طور میانگین ۲۴ - ۲۵ درصد سود داشتند.

او افزود: قطعاً در سال‌هایی که مناسبات اقتصادی داریم مثل، کم بودن تورم و ثبات در نرخ ارز، در این مواقع ما می‌توانیم بگوییم که صندوق‌های با درآمد ثابت محل مناسبی برای سرمایه گذاری هستند.

آسایش در پایان تصریح کرد:، اما سال‌هایی که تلاطم اقتصادی زیاد است و ما تورم بالایی داریم و از طرفی، تغییرات نرخ ارز زیاد است، قطعاً سرمایه‌گذاری در سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و یا در بازار سهام به طور مستقیم، سود آوری بالاتری خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۷۴۱۴۰۰، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
هرکسی تو این مملکت یک راهی برای کنترل و مهار تورم داره که خود اون راه حل به شکلی تورم زاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
به نظرم نمیشه زیاد امید به کنترل تورم با این رفتار های غیر حرفه ای در اقتصاد کشور داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین