پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه جهان تنها از 5 کشور تشکیل نشده است، ایجاد اصلاحات در سازمان ملل را ضروری دانست.
شعارسال: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در پیامی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان ملل تاکید کرد، اصلاحات در ساختار شورای امنیت سازمان ملل برای اینکه این سازمان بتواند اهداف خود را به ویژه در زمینه برقراری صلح و امنیت بین المللی تحقق بخشد، ضروریست.

وی افزود: همانگونه که بار‌ها تاکید کرده‌ام، جهان از ۵ کشور (اعضای دائم شورای امنیت شامل آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین)، بزرگ‌تر است. ما همچنان در همه مجامع از اندیشه اصلاحات فراگیر در سازمان ملل که ساختاری عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر را در شورای امنیت ایجاد و امکان ایفای نقش موثر و فعال‌تر را برای سازمان ملل فراهم و این سازمان را به سازمانی پاسخگو تبدیل کند، حمایت خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ترکیه به عنوان کشوری که از مدت‌ها پیش با گروه‌های مختلف تروریستی مبارزه می‌کند، کلید پیروزی مبارزه با تروریسم را افزایش همکاری و همبستگی بین المللی در مبارزه با تروریسم می‌داند و مایل است که سازمان ملل در ایفای نقش در این زمینه پیشتاز باشد.

وی گفت: گروه‌هایی مانند، القاعده، پ ک ک، «پ ی د- ی پ گ» جنبش فتح الله گولن، جبهه انقلابی نجات خلق ترکیه و گروه داعش تهدیدی برای جامعه بین المللی به شمار می‌روند و برای مبارزه موثر با این گروه‌ها امیدواریم همبستگی میان همه کشورهای عضو سازمان ملل ادامه یابد.

اردوغان در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به اینکه ترکیه در سال‌های اخیر کمک‌های خود را به بودجه سازمان ملل به صورت مداوم افزایش داده است، گفت: دولت ترکیه با توجه به اینکه استانبول در نقطه اتصال قاره‌ها و تمدن‌ها قرار گرفته است، به تلاش خود برای تبدیل به یکی از مراکز سازمان ملل، ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: بر این باوریم که استانبول به عنوان یکی از مراکز سازمان ملل می‌تواند نقش ارزشمندی در تحقق اهداف سازمان ملل ایفا کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آبان 1395، کدخبر: ۵۸۳۲۴۸۵، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین