پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده از اجرای عملیات کپه کاری در بیش از 110هکتار از مناطق ییلاقی شهرستان خبر داد.
شعارسال: ذبیح الله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده ضمن اشاره، این عملیات با هدف اصلاح و احیاء مراتع و بهبود معیشت دامداران و بهره برداران از عرصه های مرتعی با کشت و توسعه گیاهان دارویی از جمله آنغوزه و کرفس به اجرا درآمد.

وی افزود: این فعالیت اصلاحی در سطح 110 هکتار از مراتع ییلاقی کوه سیاه،کوه سفید و دلی خیارکال با مشارکت بهره برداران بومی مناطق فوق به اجرا درآمد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: کشت و توسعه گیاهان دارویی به دلیل نقشی که این گیاهان در صنعت و پزشکی کاربرد دارد حائز اهمیت بوده و می تواند منبع درآمد زایی برای خانواده های بهره بردار باشد.

وی تاکیدکرد: اجرای طرحهای کپه کاری با کمترین هزینه انجام می شود اما صرفه اقتصادی بالایی برای حفظ منابع آب و خاک، احیای مراتع و از همه مهمتر درآمدزایی برای خانوارهای بهره بردار برخوردار است.

شهرستان لنده دارای 80هزار هکتار جنگل و مرتع می باشد که اداره منابع طبیعی آن کمتر از یک سال است که مستقل شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خبرلنده، تاریخ انتشار: دوشنبه 3 آبان 1395، کدخبر: 81567، www.khabarlendeh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین