پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، برخی منابع آگاه مدعی شده اند که آمریکا بر این امر مصر است تا نیرو‌ها و تجهیزات نظامی خود را پس ازخروج از افغانستان به کشور‌های همانند ازبکستان یا تاجیکستان انتقال دهد.
شعار سال: این اخبار در حالی مخابره می‌شود که حضور نظامی روسیه از یک سو و افزایش نفوذ چین در منطقه از سوی دیگر برنامه آمریکا را برای هرگونه استقرار در آسیای میانه پیچیده و دشوار می‌کند.

براساس این گزارش سربازان آمریکایی این امکان را دارند که پس از خروج از افغانستان در کنار منطقه آسیا میانه، به یک یا چند مقر نیرو‌های آمریکایی در خلیج فارس اعزام شوند.

بزرگترین پایگاه نظامی آمریکایی در خاورمیانه در دوحه پایتخت قطر در حال فعالیت است و بیش از ده مقر و پایگاه دیگر از کویت تا عمان در منطقه خلیج فارس در اختیار نیرو‌های آمریکایی قرار دارد.

براساس توافق صلح صورت گرفته میان طالبان و آمریکا، دولت بایدن متعهد شده است تا ۱۱ سپتامبر نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، در سخنانی به اظهار نظر درباره خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان پرداخت و گفت: روند خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان طبق برنامه تعیین شده انجام می‌شود.

وی افزود: تمامی توان خود را به کار می‌گیریم تا خروج خود را از افغانستان سنجیده و ایمن و از مردم و شرکای خود محافظت کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۵۲۴۷۴، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین