پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۴۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
صندوق ذخیره فرهنگیان با صدور اطلاعیه ای خبر منتشر شده مبنی بر اختصاص 800 خودروی لوکس به مدیران این صندوق را خلاف واقع عنوان کرد.

شعارسال: به دنبال انتشار مصاحبه علی قطب الدینی، مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و از مدیران شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در یک خبرگزاری داخلی، پایگاه اطلاع رسانی صندوق ذخیره فرهنگیان با انتشار مطلبی این خبر را غیر واقع و آمار آن را نادرست خواند.

در این اعلان آمده است :‌ در یک مرحله تعداد ٣٢٧ دستگاه خودرو خارجی در بین فرهنگیان توزیع شد بنابراین رقم ٨٠٠ خودروی لوکس آنهم به مدیران موسسه کذب محض است. زیرا اولا تعداد خودروها ٣٢٧ دستگاه بوده و ثانیا تعداد مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با محاسبه مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و حتی معاونان و مدیران موسسه و شرکت های تابعه به این رقم نمی رسد.

در این متن می خوانیم:‌ بر خلاف ادعای علی قطب الدینی ، فقط یک نفر از مدیران عامل شرکت های تابعه خودرو خارجی دریافت کرده و هیچ کدام از مدیران ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان خودرو خارجی تحویل نگرفته اند.

این اطلاعیه می افزاید ، اتهام قطب الدینی به سید محمد بطحایی ، سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش که در آن زمان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارتخانه بود ، کاملا ناروا است.

این اطلاعیه تصریح دارد که بطحایی هیچگونه خودرویی از شرکت لیزینگ تحویل نگرفته است.

بنابر اعلام روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان ، ادعای قطب الدینی در مورد قیمت خودروهای مورد نظر به ارزش ١٩٦ میلیون تومان نیز کذب است زیرا از تعداد ٣٢٧ دستگاه خودرو خارجی، ٢٣٩ دستگاه آن با قیمت حدود ٨٠ میلیون تومان، ٧٥ دستگاه با قیمت حدود ١١٧ میلیون تومان و تعداد ١٣ دستگاه نیز با قیمت حدود ١٥٠ میلیون تومان به فرهنگیان عضو موسسه واگذار شد که ٧٠ درصد آن به صورت وام و مابقی به صورت نقد و با اعتباری بالغ بر ٢٠ میلیارد تومان از منابع شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در اختیار فرهنگیان قرار گرفت.

بنابر این گزاش، توزیع این خودروها در زمان حضور خود قطب الدینی در شرکت لیزینگ صورت گرفت بنابراین لازم بود آمار و ارقام را به صورت دقیق اعلام می کردند.

اطلاعیه می افزاید ، ادعای مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره رد صلاحیت مدیران شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان کذب است زیرا طبق آگهی روزنامه رسمی که بر اساس تاییدیه بانک مرکزی صادر شده ، فعالیت هیات مدیره و مدیرعامل شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان کاملا قانونی است.

بنابراین گزارش در تازه ترین آمارهای شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان ، طی سال های گذشته بیش از ١١٣ هزار دستگاه خودرو داخلی در بین فرهنگیان عضو موسسه توزیع شده که حدود ٥٠ هزار دستگاه آن طی سه سال اخیر صورت گرفته است.

بنابر این اعلان، میانگین مبلغ وام پرداختی به فرهنگیان از ٦٧ میلیون ریال به ١٥٠ میلیون ریال افزایش پیدا کرده و مدت زمان بازپرداخت وام نیز به ٤٢ ماه رسیده است. خودروهای لیزینگی با شرایط وام ١٥ درصد و سند به نام خریدار تحویل فرهنگیان محترم عضو موسسه می شود. در حالی خدمات شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان به معلمان عضو موسسه گسترش یافته که میزان سودآوری این شرکت در سه سال گذشته بالغ بر ١٢٢٢ میلیارد ریال بوده است.

اطلاعیه می افزاید ، درباره اعطای پاداش ٧٠٠ میلیون تومانی به اطلاع می رساند که قبلا نیز اعلام شده که برای سال مالی ٩٤ اعضای هیات مدیره موسسه هیچ پاداشی دریافت نکرده و هیئت مدیره شرکت‌های زیر مجموعه صندوق هم در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ حدود ٥٠ درصد کمتر پاداش دریافت کردند.

بر اساس این متن ، خرید ساختمان ١٢٠ میلیارد تومانی برای مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تجمیع شرکت های موسسه در یک ساختمان و کاهش هزینه ها صورت گرفته و از سوی دیگر منابع آزاد شده ساختمان های شرکت های تابعه انتقالی به ساختمان جدید بالغ بر ٣٠٠ میلیارد تومان برآورد شده که صرف سرمایه گذاری در پروژه های موسسه در حوزه های مختلف خواهد شد.

صندوق ذخیره فرهنگیان گزارش کرد: در ارتباط با سخنان مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر سه برابر شدن حقوق کارکنان و مدیران صندوق ، میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان موسسه و شرکت های تابعه، مطابق افزایش اعلام شده از سوی دولت آغاز هر سال است که قطب الدینی نیز از همین افزایش حقوق و مزایا برخوردار بوده است!

بنابراین گزارش ، اگرچه هنوز معلوم نیست که مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که تا تیرماه ١٣٩٤ و در زمان توزیع خودروهای خارجی از مدیران شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان بود ، چرا آمار و اطلاعات غلط و گمراه کننده داده است اما صندوق ذخیره فرهنگیان، پیگیری و شکایت علیه هرگونه اتهام ناروا به موسسه و حفاظت از منافع ٩٠٠ هزار نفر از فرهنگیان عضو آن را حق قانونی خود می داند.

علی قطب‌الدینی مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که از مدیران میانی صندوق ذخیره فرهنگیان در گذشته بود، روز چهارم آبان ماه در گفت ‌و گویی در خصوص اتفاقات اخیر در صندوق ذخیره فرهنگیان سخن گفته بود که جوابیه امروز روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان به دنبال انتشار این مصاحبه ، است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 7 آبان 1395، کدمطلب: 82284833 (5635181) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
چه رویی دارن، مدیران این صندوق
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین