پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک با بیان اینکه با آغاز محرم همدلی و وحدت مردم شیعه و سنی در جاسک بیشتر می شود؛ افزود: بعضی ها اعتقاد دارند که بنیانگذاران تعزیه در جاسک اهل سنت هستند .

شعار سال: عبدالرحمن لشکری زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک اظهار کرد: با آغاز محرم در جاسک همدلی و وحدت مردم بیشتر می شود و نکته مهم و جالب در اجرای تعزیه مشارکت شیعه و سنی است و حتی بعضی ها اعتقاد دارند که بنیانگذاران تعزیه در جاسک اهل سنت هستند .

وی افزود: در مراسم تعزیه تنها کلمه وحدت و عشق به امام حسین(ع) معنی دارد و همه مسلمانان از شیعه گرفته تا اهل سنت همدل می شوند.

لشکری زاده بیان کرد: اگر امروز در جاسک همدلی و اتحاد وجود دارد این همدلی و وحدت برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است و امام حسین برای همه مسلمانان الگو است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک تصریح کرد: طبق آمار ثبت احوال بیشترین اسامی نوزادان در جاسک متعلق به حسین است و این فقط عشق مردم جاسک که اکثریت جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهد به اهل بیت پیامبر مخصوصا امام حسین (ع) نشان می دهد.

وی ابراز کرد: در زبان بلوچی به ماه محرم شاه حسین گفته می شود و مردم روستاهای جاسک مراسمات ویژه ای در شب عاشورا برپا می کنند بسیاری نیز به یاد امام حسین(ع) و یاران با وفایش روزه می گیرند.

لشکری زاده با بیان اینکه مراسم حسن و حسین در جاسک معروف است و در این مراسم که شب عاشورا برگزار می شود ،خاطر نشان کرد: گروهی از کودکان و نوجوانان با سردادن شعار حسن و حسین،شاه حسین ، به درب منازل می روند و مردم نیز با دادن پول و چیزهای دیگر به آنها باعث می شوند که در روز عاشورا نذری اماده کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ کده، تاریخ انتشار 19 مهر 95 ، کد مطلب: 49778: www.farhangkade.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
باید مواظب احساسات پاک جوانان بود. همچنین باید مواظب بود که بستر برای سو استفاده دشمنان فراهم نشود. در پایان متذکر می شوم که آیین ها باید متناسب با نیازهای روز و شرایط باشد. نباید خودمان را در دام آیین های خاص گرفتار کنیم و به اسم احیای برخی مناسک، تیشه به ریشه دین بزنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین