پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
به دلیل بی مهری هاو عدم تبدیل وضعیت استخدامی ام در صدا و سیمای کهگیلویه وبویراحمدمجبور شدم که علیرغم میل باطنی بعد از این همه تلاش به استان فارس بروم و در بخش فرهنگی شهرداری شهر شیراز مشغول به کار شوم.

شعارسال: ایمان مرادی متولد 22آذرماه 1366بازیگر طنز شبکه استانی کهگیلویه وبویراحمد.ترک و لر زبان، پدر او ترک قشقایی و مادر اهل نورآباد ممسنی است از سن ده سالگی فعالیت های هنری رابا تئاتردر مدرسه و تعزیه شروع کرد و از سال 87 به صورت حرفه ای به صدا و سیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد با اجرای بازیگری و طراحی دکور وگریمور پیوست.

وی دارای مدرک کاردانی مدیریت و کارشناسی گرافیک است که در رشته نقاشی وکار روی آینه نیز به صورت حرفه ای فعالیت می کند. ایمان مرادی چند ماهی است که با وجود علاقه شدید به مردم کهگیلویه و بویراحمد و بنا به دلایلی از صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد خداحافظی کرده و به استان فارس مهاجرت کرده است. 

 گفت و گوی مفصل با این بازیگر محبوب سابق طنز شبکه استانی دنا را می خوانید.

* فعالیت شما از کی و چگونه شروع شد؟

اولین برنامه خود را با بازیگری در برنامه های طنز شبانه شبکه دنا در سال 88 و با آقای مرزبان وحید نژاد تولید کننده و تصویر بردار این شبکه آغاز و با برنامه هایی از جمله شویل دنا،ولو تی وی و اجرا در برنامه کودک عمو بهادر همکاری خود را ادامه دادم.

یکی از شخصیت های دوست داشتنی که در شبکه دنا مورد توجه مردم با استقبال خوبی از طرف بینندگان قرار گرفت شخصیت اوروج بود،که یک شخصیت ترک زبان بود و توانست جایگاه خوبی بین مردم پیدا کند.

*از چه حقوق و مزایایی در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد برخوردار بودید؟

باتوجه به عشقی که به مردم داشتیم و هدفمان شادکردن مردم بود با کمترین حق الزحمه وباز هم می گویم با کمترین حق الزحمه ودید پایین دوستان و همکاران صدا و سیمایی به کار ادامه می دادیم تا شایدرضایت روحی خودمان را جلب می کردیم.

متاسفانه بعد از 8 سال ما به جایی که باید می رسیدیم نرسیدیم و باتوجه به جایگاه دوست داشتنی که بین مردم داشتیم و نوع برخورد مردم در سطح شهر و استان و بخصوص در استان های همجوار با ما باز هم بهایی در شبکه استانی دنا به ما داده نمی شد.

90 درصد فعالیت ما در شبکه استانی دنا به خاطر مردم بود،اما انسان در زمان متاهل شدن و وقتی پدر می شود مسئولیت او سنگین تر و مجبور می شود که به دنبال درآمد و کسب هزینه زندگی باشد.

* ماهیانه چقدر حقوق دریافت می کردید؟

در ابتدای کار برای هر اجرا هفت هزارتومان واین اواخر 15 هزارتومان به ما می دادند،با حق الزحمه کمی که به ما می دادند مجبور می شدیم واردطراحی دکور و حتی راننده گروه می شدیم تا شاید جلوی زن و بچه خودمان شرمنده نشویم اما باز هم هیچ افزایش حقوقی نداشتیم.

*با توجه به اینکه شما ترک زبان هستید در یاسوج احساس غریبی نمی کردید؟

به ترک و لر بودن خود افتخار می کنم ،به دلیل اینکه مردم یاسوج غریب پرست بودند و برخورد خوبی با من داشتند و بین ترک و لر فرق نمی گذاشتند هیچ احساس تنهایی و غربتی در این شهر نمی کردم .

* چی شد از شبکه دنا جدا شدید و به استان فارس مهاجرت کردید؟

به دلیل بی مهری هایی که به من شد مجبور شدم که بعد از این همه تلاش و وقتی تبدیل وضعیت استخدامی من در صدا و سیمای کهگیلویه وبویراحمد به نتیجه نرسید به استان فارس بروم و در بخش فرهنگی شهرداری شهر شیراز مشغول به کار شوم.

ایمان مرادی با دیگر بازیگران طنز مثل آقایان شفیعی،دهنوی، مصباح می آمدیم وادای وظیفه می کردیم تادل مردم راشاد کنیم با اینکه اکثر برنامه های ما متن نداشت و همه اجرا و متن ها از خودمان بود اما صدا وسیما زحمت های ما را نادیده می گرفت و ما مجبور بودیم با حقوق ماهی 600هزارتومان کنار بیاییم.

حتی از داشتن حق بیمه محروم بودیم و حتی صدا و سیما با پرداخت بخشی از بیمه موافقت نمی کرد ومیزان حق الزحمه ای هم که با تاخیر چندماه به ماه پرداخت می کرد باید مالیات از آن کسر می شد.

بها ندادن صدای و سیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد به بازیگران باعث قطع همکاری ام شد زیرا وقتی با اصراری که داشتم موافقت نکردند که من را به عنوان یک نیروی شرکتی یا رسمی استخدام کنند و بعد از 7 سال هیچ ارزشی برای من قائل نبودند علی رغم میل باطنی خودم به استان فارس هجرت کردم.

کوچ غمگین هنرمند ترک زبان از پایتخت طبیعت ایران به شهر گل و بلبل به دلیل نامهربانی هایی بود که از ناحیه مسئولان صدا و سیما دید.

*برای پیگیری کار خود جایی نیز مراجعه کردید؟

من سال 91 تا سال 94 در دفتر مرکزی بیمه نوین مشغول به کار بودم که آنجا هم به دلیل نداشتن بند پ من را از کار بیرون و کس دیگری را جایگزین کردند.

* در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

هم اکنون در شهرداری منطقه 11 شیراز کارهای فرهنگی انجام می دهم ودر کنار آن به کار های ساختمانی و دکوراسیون مشغول هستم.

* درد دل شما با مسئولان صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد چیه؟

با دل پر از صدا و سیمای کهگیلویه وبویراحمد رفته ام و صدا و سیمای مرکز استان می توانست در حق امثال ایمان مرادی لطف کند وبه عنوان یک نیروی شرکتی با حقوق یک و نیم میلیونی و بیمه تامین اجتماعی مارا استخدام کند تا جلوی زن و بچه مان شرمنده نباشیم وما در عوض تمام برنامه های صدا و سیما را رایگان کار می کردیم.

* وضعیت صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد دردوره ریاست قبلی بهتر بود یا الان؟

در زمان ریاست آقای افشار نیا برنامه سازی بهتر و پرداخت حقوق ها به موقع صورت می گیرد اما در دوره ریاست پیشین آقای رحیمی کیفیت برنامه ها بهتر بود.

* به غیر از بازیگری چه هنر دیگری دارید؟

در کار های طراحی و نقاشی با خود کار در جنوب ایران صاحب سبک هستم و یکی از تابلو های نقاشی من در مسابقات صلح آلمان توانست رتبه 17 در بین 18هزار اثر را کسب کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 24مهر1395، کدخبر: 78255: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین