پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۹۰
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم گفت: بسیاری از اصولگرایان هم عنوان می‌کنند که رئیسی، برنامه مدونی برای اداره کشور نداشته و تکرار و اصرار او بر مبارزه با فساد، بیشتر به یک شعار شبیه است. شعاری که در قوه قضائیه تا به حال جواب نداده است. به هر حال این سوال در میان مردم مطرح می‎‌شود که مگر طبری زائیده کدام سیستم بوده است؟ مگر جز این است که در همان دوره نیز، رئیسی در دستگاه قضا حضور داشته؟
شعار سال: ثبت نام از کاندیدا‌های انتخابات دور سیزدهم ریاست جمهوری، نهایتا روز گذشته به پایان رسید و باید منتظر ماند و دید که شورای نگهبان چه مشی را در نظارت استصوابی خود به کار خواهد گرفت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مردم رشت و رئیس سابق فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم با اشاره به این مسئله به امتداد، گفت: به نظر من در حال حاضر برای اینکه اندکی از سردی فضای انتخابات کم شود، همه را برای ثبت نام فرستادند تا شوکی به جامعه وارد کنند که مثلا خبری در راه است. هنوز کف جامعه، همراه انتخابات نیست. این، خواص هستند که در کارزار انتخابات دست و پا می‌زنند.

به لاریجانی تکلیف شده که پا به عرصه انتخابات بگذارد

وی افزود: با ورود برخی از چهره‌ها، شرایط اندکی دستخوش تغییر می‌شود. در این میان، رئیسی که مشخص بود به صحنه خواهد آمد و از این سو نیز با بیرون آمدن لاریجانی از دودلی و تردید و البته ورود به صحنه، شاهد این مسئله هستیم. این ورود لاریجانی به صحنه، نشان از نوعی تصدیق به او داشته و به او تکلیف شده که در انتخابات ورود کرده و پا به عرصه بگذارد.

ایمن‌آبادی، تصریح کرد: تصور من این است که در صورت تائید صلاحیت جهانگیری، مثلث او و لاریجانی و رئیسی سه قطب را در صحنه بازی خواهند کرد. بخشی از اصولگرایان به سمت رئیسی، بخشی از اصلاح‌طلبان به سوی جهانگیری و بخش دیگری نیز به طرف لاریجانی متمایل خواهند شد. در بحث مناظرات انتخاباتی در تلویزیون شاهد خواهیم بود که لاریجانی و جهانگیری برای نجات اقتصاد کشور، برنامه دارند. اما رئیسی، برنامه‌ای برای اقتصاد ایران نداشته و باید به صراحت بگوید که شعار مبارزه با فساد در عمل به چه معناست؟

آقای رئیسی! شما ۳۰سال در قوه قضائیه حضور داشتی و برای مبارزه با فساد چه کردی؟

این نماینده پیشین مجلس، بیان داشت: بالاخره، مردم می‌گویند که آقای رئیسی! شما ۳۰سال در قوه قضائیه حضور داشتی و برای مبارزه با فساد چه کردی؟ ایشان همین حالا هم رئیس قوه قضائیه بوده و از این بالاتر، دیگر چه سمتی برای مبارزه با فساد باید داشته باشد؟ همه این مسائل به مناظرات تلویزیونی برمی‌گردد و اینکه چه کسی بتواند بحث اقتصاد کشور و برنامه مناسب برای مدیریت آن را به مردم بگوید. چرا که در حال حاضر، دغدغه اصلی مردم، بحث اقتصاد و مسائل و مشکلات معیشتی است.

وی، همچنین در ادامه با اشاره به حضور برخی دیگر از چهره‌ها نظیر محسن رضایی در انتخابات، یادآور شد: وقتی او به صراحت از لزوم جنگ با آمریکا سخن گفته و راهکارش این است که با گروگان گرفتن سربازان آمریکایی و فروش آن‌ها، کسب درآمد کنیم، یعنی به اقتصاد، نگاه میلیتاری و نظامی دارد. ایشان هیچ برنامه عملیاتی هم ارائه نکرده و کاملا مشخص است که رای نخواهد آورد.

این سوال در میان مردم مطرح می‎شود که مگر طبری زائیده کدام سیستم بوده است؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی، تصریح کرد: بسیاری از اصولگرایان هم عنوان می‌کنند که رئیسی، برنامه مدونی برای اداره کشور نداشته و تکرار و اصرار او بر مبارزه با فساد، بیشتر به یک شعار شبیه است. شعاری که در قوه قضائیه تا به حال جواب نداده است. به هر حال این سوال در میان مردم مطرح می‎‌شود که مگر طبری زائیده کدام سیستم بوده است؟ مگر جز این است که در همان دوره نیز، رئیسی در دستگاه قضا حضور داشته؟

امثال جلیلی به نیت باج‌خواهی و امتیازگیری پا به عرصه گذاشته‌اند

این نماینده سابق مردم در ادامه، ضمن اشاره به حضور جلیلی در انتخابات نیز، خاطرنشان کرد: به زعم من، برخی به نیت باج‌خواهی پا به عرصه ثبت نام در انتخابات گذاشته‌اند. این دست افراد با حضور خود در صحنه به کاندیدای اصلی عنوان می‌کنند که اگر به کنار رفتن به نفع خود تمایل دارد، معاون اولی، ریاستی، وزارتخانه‌ای یا هر کسوتی را برای او مشخص کند.

احمدی‌نژاد، اصرار دارد که بگوید، من زنده‌ام

نماینده سابق مردم رشت در مجلس، اشاره‌ای هم به حضور احمدی‌نژاد داشت و یادآور شد: احمدی‌نژاد، اصرار دارد که بگوید، من زنده‌ام. او ظلم زیادی به این کشور کرد. بعید می‌دانم، کسی پیدا شود که احمدی‌نژاد به او ظلم نکرده باشد. الان هم دارد به خودش ظلم می‌کند. با دیدن رفتار و گفتار سخیف احمدی‌نژاد، مردم چقدر غصه می‌خورند که کشورشان، ۸سال دست چه کسی بوده است.

مملکت را نباید به آدم‌های کوچک بدهیم

وی افزود: مظلومیت یک ملت با حضور احمدی‌نژاد مشخص شد. مظلومیت منتقدین دلسوز دولت در زمان او که با بدترین واکنش‌های تخریب شدند، مشخص شد. مملکت را نباید به آدم‌های کوچک بدهیم. همان زمان که ما از او انتقاد کردیم، گفتند، چون مقام عالی کشور از شخص ایشان حمایت کرده، هیچ کس حق حرف زدن ندارد!

جعفرزاده ایمن‌آبادی، عنوان داشت: اگر همان موقع اجازه حرف زدن و نقد به ما داده و با برخورد‌های چکشی و اذیت و آزار، محدودمان نمی‌کردند، امروز اینطور گستاخانه مدعی نمی‌شد. همین آقایان، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را با ۵۰ سال سابقه مبارزه و شکنجه به این مردک فروختند.

رئیسی آب پاکی را روی دست اصولگرایان ریخت

وی همچنین با اشاره به ادعای رئیسی، مبنی بر ورود مستقل به انتخابات، تصریح کرد: از آن جا که متاسفانه، اصولگرایان همواره با مسائل برخورد افراطی دارند، زیر پای آن‌ها پوست خربزه افتاده است. این همه سال خرج احمدی‌نژاد کردند و امروز، موضع او را نسبت به این جریان شاهد هستیم. این بار هم، رئیسی در همین ابتدا آب پاکی را روی دست آن‌ها ریخت و عنوان کرد که مستقل به صحنه آمده است.

این نماینده سابق مجلس در پایان نیز، اظهار داشت: مگر رئیسی نمی‌دانست که اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعی آن‌ها به او رای نخواهند داد؟ او با این حرف خود، سبد رای خود را در میان اصولگرایان نیز به خطر انداخت. اصولگرایانی که تازه داستان تتلو را فراموش می‌کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۱۰۸۱۸۷، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین