پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۴۳۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
در شرایط سخت اقتصادی و اپیدمی بیماری کرونا که دانشگاه‌های دولتی سعی در تسهیل امور دفاع دانشجویان خود دارند (همچون معافیت از نمره زبان، چاپ تنها یک مقاله و دفاع داخلی)، دانشگاه آزاد نه در نمره زبان نه دو مقاله درخواستی و نه پیش دفاع متمرکز که به تازگی به عنوان خان هفتم از اتاق فکر مالی دانشگاه خارج شده کوتاه نمی‌آید و هر کمپین دانشجویی را در نطفه خفه می‌کند و در صورت مراجعه حضوری به بدترین شکل ممکن واکنش نشان می‌دهند. تصمیماتی که باعث اعتراض واحد‌های دانشگاهی، اعضای هیات علمی و دانشجویان شده است. پیشنهاد می‌شود با یک نظرسنجی مسئولان ارشد دانشگاه آزاد تصمیمات اخیر خود را در بوته نقد و بررسی و اصلاح قرار دهند.

شعار سال:چندسالی می شود که تمام تمرکز مسئولان دانشگاه آزاد برای پذیرش حداکثری داوطلبین ارشد و دکتری در این دانشگاه است.  شهریه بالا مقاطع تحصیلات تکمیلی بهترین محل درآمد برای رتق و فتق مشکلات مالی واحدهای دانشگاهی بحران زده آزاد بوده است و اگر حساسیت و سختگیری های گاه و بیگاه وزارت علوم نبود قطعا دانشگاه آزاد در پذیرش دانشجویان ارشد و خصوصا دکتری رکوردهای بهتری از خود بجا می گذاشت.

اما هر چه از در باغ سبز نشان دادن دانشگاه آزاد در دعوت به مصاحبه، خود مصاحبه و آمار قبولی آسانش بگذریم. قصه فارغ التحصیلی دانشجویان کاملاً متفاوت است. به محض ورود دانشجویان بخت برگشته هر روز با بخشنامه های سخت تری مواجه می شوند گویی که قرار نیست به این راحتی فارغ التحصیل شوند و می بایست هفت خان رستم را طی کنند.

از  آزمون زبان ایی پی تی که داستان های خودش را دارد، یا امتحان جامع تا تصویب و دفاع پروپوزال یا پیدا کردن لیست خالی و مورد قبول دانشگاه برای اساتید راهنما و مشاور، مصائب سایت متمرکز آموزشیار، پژوهشیار و....  را هم که همه می دانند. چاپ دو مقاله علمی پژوهشی یا آی اس آی مورد تایید وزارت علوم و مافیای آن هم که جز خان های بعدی ماراتن دکتری در دانشگاه کاملاً آزادِ ظاهراً اسلامیست!

و اما خان هفتم که جدیدا اضافه شده است پیش دفاع متمرکز است که جز اتلاف وقت و انرژی و تحمیل سنوات و هزینه اضافی اهداف دیگری ندارد، هرچند دوستان مسئول در راس دانشگاه توجیهات به ظاهر علمی و پژوهشی را بیان می کنند. پروپوزالی که توسط خود واحدهای و هیات علمی های دانشگاه ازاد مورد تایید و بررسی قرار گرفته حال باید در مرحله آخر مورد تایید کسان دیگر قرار گرفته تا دانشجویان به راحتی از دانشگاه آزاد، آزاد نشوند!

سوال اینجاست اگر پروپوزال درست انتخاب و تصویب نشده که می بایست همان اول اصلاح شود نه بعد یک یا دوسال بعد و مرحله آخر هنگام دفاع. اگر هم خدای ناکرده به کادر و واحدهای خود دانشگاه اعتمادی نیست که نباید تاوانش را دانشجویان بپردازند. این تصمیم جز دهن کجی به اساتید دانشگاه و بی انگیزگی دانشجویان خروجی دیگری نخواهد داشت.  اگر از رساله دانشجویان ایراد گرفته شود باید در مرحله پروپورال باشد نه بعد نگارش پنج فصل و چاپ مقالات در مجلات مورد تایید وزارت علوم و هنگام فارغ التحصیلی. این گروکشی بظاهر علمی جز شبهه گرفتن شهریه بیشتر چیز دیگری را در ذهن تداعی نمی کند.

در شرایط سخت اقتصادی و اپیدمی بیماری کرونا که دانشگاه های دولتی سعی در تسهیل امور دفاع دانشجویان خود دارند (همچون معافیت از نمره زبان، چاپ تنها یک مقاله و دفاع داخلی)، دانشگاه آزاد نه در نمره زبان نه دو مقاله درخواستی و نه پیش دفاع متمرکز که به تازگی به عنوان خان هفتم از اتاق فکر مالی دانشگاه خارج شده کوتاه نمی آید و هر کمپین دانشجویی را در نطفه خفه می کند و در صورت مراجعه حضوری به بدترین شکل ممکن واکنش نشان می دهند. تصمیماتی که باعث اعتراض واحدهای دانشگاهی، اعضای هیات علمی و دانشجویان شده است. پیشنهاد می شود با یک نظرسنجی مسئولان ارشد دانشگاه آزاد تصمیمات اخیر خود را در بوته نقد و بررسی و اصلاح قرار دهند.

محسن مقدم، خبرنگار و دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از عصر ایران

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
0
3
خدا پدر و مادر شما رو رحمت کنه
سخن از دل سوخته ما گفتین
من که جزء بخت برگشته ها بودم , فکر کنید که پیش دفاع کرده باشید و دوهفته بعد پژوهش ایمیل بزنه که باطل شده
چرا , به دلیل تغییر قوانین
و باید طبق قوانین جدید دفاع کنید
طبق قوانین جدید
دو ترم شهریه برمن تحمیل و سپس وارد کارزار شدم , کافر نبینه, چه جلسه پیش دفاعی بود
یه عده استاد غیر تخصصی اونجا بودن حدود ۹ نفر و شخصیت و کارت رو له می کردن
جالب اینجا بود کار من دوتا مقاله gcr ,q1 داشت
و بعد ایراداتی گرفتند که مرغ پخته پر در می آرد
فکر کنید بعد رد کفایت شدم اونم به دلایل خنده دار نه علمی!به علت اختلاف استاد راهنمای من با یکی از داوران!
با دو تا مقاله با کیفیت عالی
توسط یه عده مغرض ,
داوری ها سطحی , بی فایده , سلیقه ای و ناعادلانه است..
و تو خود بخوان شرح مفصل از این ماجرا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین