پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
مهدی محمودی گفت: تاکنون حدود ۱۴۵۰ شناسنامه در کل کشور برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع صادر و تحویل داده شده است.
شعار سال : آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی در آخرین روز از اردیبهشت‌ماه سال ۹۹، تصویب شد. خبری که قرار بود خیال راحتی باشد برای آن‌ها که سال‌ها در فقدان هویت، از اصلی‌ترین حقوق انسانی خود محروم شده بودند، اما از گوشه و کنار‌ها و متقاضیان خبر می‌رسید که مدت زمان استعلام طولانی و به طورکلی برای تشکیل پرونده با مشکلاتی روبه رو هستند.
 
مهدی محمودی، مدیرکل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ضمن اشاره به فرایند صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی گفت: براساس قانون مصوب شده تمام فرزندانی که حاصل ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی هستند، می‌توانند صاحب شناسنامه شوند و فقط کافیست والدین به دفاتر اتباع در استان‌ها مراجعه و ثبت نام کنند تا پس از طی تشکیل پرونده و استعلام‌ها بالافاصله شناسنامه برای فرزندشان صادر شود.

او درباره مدت زمان طی این فرایند تصریح کرد: از زمان مراجعه به دفاتر اتباع تا تشکیل پرونده و استعلام گیری سه ماه طول می‌کشد و بیشتر از این، زمان برای صدور شناسنامه به طول نمی‌انجامد.

محمودی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند شناسنامه برای این فرزندان صادر شده است؟ گفت: تاکنون حدود ۱۴۵۰ شناسنامه در کل کشور برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع صادر و تحویل داده شده است.

او افزود: حدود ۹۰ هزار پیش ثبت نام داشتیم، اما پیش بینی ما این است به دلیل وجود ثبت نام‌های تکراری، عدد واقعی آن حدود ۷۰ یا ۷۵ هزار باشد و ما این تعداد مشمول دریافت شناسنامه داشته باشیم.

مدیرکل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در پایان تاکید کرد: از متقاضیان محترم درخواست دارم برای ثبت نام و تشکیل پرونده هرچه سریع‌تر به دفاتر ما مراجعه کنند همچنین از همکاران خود می‌خواهم به موضوع تشکیل پرونده‌ها سرعت دهند و مراجعی هم که باید پاسخ استعلام‌ها را اعلام کنند، در اعلام پاسخ‌ها تسریع داشته باشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۸۲۸۲۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین