پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۴۴۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه من در روز اول کاری بصورت یک دستورالعمل اجرایی صادر خواهم کرد این است که یک بررسی ظرف یک ماه نخست کارم انجام می‌دهم که بتوانیم یارانه نقدی ۵ دهک پایین درآمدی جامعه را افزایش دهیم. پس از بررسی یارانه نقدی سه دهک نخست جامعه را ۵ برابر و دو دهک چهارم و پنجم را سه برابر کنیم.
شعار سال: محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: یکی از کار‌های اساسی که باید در روز نخست کاری بصورت فرمان صادر شود این است که تمام بخشنامه‌های مانع تولید از بین برود و بخشنامه‌های باز کننده راه تولید بلافاصله جایگزین شود.
 
تعداد بازدید : 3

وی اضافه کرد: آنچه من در روز اول کاری بصورت یک دستورالعمل اجرایی صادر خواهم کرد این است که یک بررسی ظرف یک ماه نخست کارم انجام می‌دهم که بتوانیم یارانه نقدی ۵ دهک پایین درآمدی جامعه را افزایش دهیم.

مهرعلیزاده گفت: پس از بررسی یارانه نقدی سه دهک نخست جامعه را ۵ برابر و دو دهک چهارم و پنجم را سه برابر کنیم.

وی با بیان اینکه براساس محاسبات صورت گرفته این اقدام حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد افزود: این رقم به ۴۰ هزار میلیارد تومان فعلی اضافه می‌شود.
 
تعداد بازدید : 4
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به این ترتیب با توجه به حذف رانت‌های پنهان در انرژی که در حال حاضر به میزان بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان است، بخش قابل توجهی از در آمد‌ها وارد زندگی مردم به ویژه تولید خواهد شد که بخشی از آن هم به صورت مستقیم وارد زندگی مردم می‌شود.

وی گفت:​ قیمت حامل‌های انرژی در مصراف شخصی و خانگی را افزایش نمی‌دهیم، اما رانت‌هایی که در حال حاضر در انرژی به ویژه حامل‌های آن و سوخت وجود دارد، برای واحد‌های بزرگی که محصولشان با قیمت آزاد به مردم داده می‌شود، در خصوص این واحد‌ها یارانه‌ها حذف می‌شود و بخشی از این یارانه‌ها به شکل مستقیم وبه صورت یارانه نقدی به ۵ دهک پایین جامعه پرداخت خواهد شد.

مهرعلیزاده اصلی‌ترین کار خود را رفع نابسامانی‌های اقتصادی و فشار‌ها وکاستی‌ها در ابعاد مختلف که به شکل روزمره به جامعه تحمیل می‌شود بیان کرد وافزود: در دو دهه چالش‌های اساسی در فضا‌های مختلف هم اقتصادی هم اجتماعی و مسائل دیگر داشتیم که اکنون بسیاری از آن‌ها به بحران تبدیل شده است.

وی گفت: مهمترین برنامه من آن است که با یکسری از اقدامات اجرایی این نابسامانی‌ها و کاستی‌ها را رفع کنم.

مهرعلیزاده بیکاری بحث تولید، موانع تولید، رانت و فساد را از جمله نابسامانی‌های اقتصادی ذکر کرد و افزود: امیدوارم بعد از رفع این فضایی که وجود دارد بتوانیم برنامه‌ها را با جدیت بیشتری ادامه دهیم.

او در خصوص برنامه انتخاباتی خود گفت: دراین باره باید دید فضای فعلی چه می‌شود و بعد درباره این برنامه‌ها صحبت کرد.
 
تعداد بازدید : 5

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۱۸۴۴۵، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین