پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
«رویترز» در گزارشی ضمن اشاره به نقش پراهمیت نیروهای مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل نوشت نیروهای مردمی به منظور جلوگیری از فرار عناصر داعش به سوریه عملیات وسیعی را برای آزادسازی شهر راهبردی تلعفر از اشغال تروریست‌ها آغاز کرده اند.

شعار سال: خبرگزاری «رویترز» در گزارشی ضمن اشاره به نقش نیروهای مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل به نقل از فرمانده‌هان میدانی «حشد الشعبی» نوشت که نیروهای مردمی عراق در ادامه پیشروی های زود هنگام به سمت موصل، به منظور جلوگیری از فرار عناصر داعش به سوریه عملیات وسیعی را برای آزادسازی شهر راهبردی «تلعفر» از اشغال تروریست‌ها آغاز کرد.

«رویترز» با اذعان به نگرانی‌ ترکیه و آمریکا از این عملیات «حشد الشعبی» می‌نویسد که نیروهای مردمی عراق را فرماندهان باسابقه ایرانی آموزش داده و ساماندهی کرده‌اند که از تجربه‌ بالایی در مبارزه در چنین شرایطی برخوردار هستند.

در این گزارش به نقل از سخنگوی نیروهای مردمی عراق «حشد الشعبی» آمده است که پیشروی به سمت شهر «تلعفر» که در 55 کیلومتری غرب موصل قرار دارد در روزها یا ساعت های آینده آغاز خواهد شد.

عملیات «حشد الشعبی » برای کنترل «تلعفر» از این نظر حائز اهمیت است که از نخستین روزهای آغاز عملیات آزاد سازی موصل همیشه این نگرانی وجود داشته است که با نزدیک شدن به موصل، تروریست های داعش از غرب موصل به سمت سوریه فرار خواهند کرد، که در صورت موفقیت عملیات «حشدالشعبی» در آزادسازی «تلعفر» گام مهمی در جلوگیری از فرار تروریست ها به سمت سوریه و تنگ‌تر کردن حلقه محاصره داعش در موصل خواهد بود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري میزان، تاریخ انتشار: 8 آبان 1395، کد مطلب: 238081:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین