پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تامین انرژی و آب طرح‎های پیش‌بینی شده در قشم به یک رآکتور هسته‌ای در ابعاد کوچک نیازمندیم.

شعار سال: فریدون عباسی دوانی روز شنبه در جریان بازدید یک روزه از جزیره قشم افزود: یک رآکتور کوچک هسته‌ای می‌تواندهم پاسخگوی انرژی مورد نیاز منطقه باشد و هم  برق نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع جزیره را تامین کند.
 
وی ادامه داد: این مجموعه می‌تواند اهداف علمی، آموزشی و فنی را نیز پشتیبانی کرده و توسعه سواحل جنوبی را سرعت بخشد.
 
رییس اسبق سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات تامین آب و برق در جنوب کشور، مغفول ماندن توسعه دریامحور و همچنین نبود امکان استفاده از انرژی پاک در قشم، این راهکاری علمی و فنی به شمار می‌رود.
 
وی افزود: جزیره قشم با توجه به کمبود زمین، به صرفه نبودن سرمایه‌گذاری در نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه‌گذار، طولانی شدن مدت بازگشت سرمایه و نبود امکان نصب توربین‌های بادی زمینه استفاده از انرژی خورشیدی و بادی را ندارد.
 
عباسی هدف سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را مطالعه میدانی برشمرد و گفت: صحت سنجی و ایفای نقش نظارتی اعضای این کمیسیون ما را به سفر به استان هرمزگان تشویق کرد.
 
کاهش بروکراسی در مناطق آزاد سرمایه‌گذار را جذب می‌کند
 
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی در مناطق آزاد نسبت به داخل کشور باید کمتر شود تا سرمایه‌گذار خارجی و داخلی برای حضور در آن رغبت داشته باشد.
 
وی افزود: در حوزه جنوبی و جزایر خلیج فارس تولید ثروت ضروریست.
 
عباسی ادامه داد: این تولید ثروت علاوه بر توسعه‌ اقتصادی، نقش امنیتی و دفاعی نیز دارد.
 
وی اظهار کرد: امیدواریم کمیسیون انرژی مجلس در تدوین برنامه پنج ساله هفتم نقش ایفا کند تا برای بهبود اوضاع کشور و همچنین رفع مشکلات فعلی نیروگاه‌ها و شرکت‌های نفتی تاثیرگذار باشد.
 
اختیارات وزارت نفت کاهش یافته است
 
رییس کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزیر نفت مانند قبل اختیارات زیادی ندارد و حتی حقوق کارکنان خورد را به سختی تامین می‌کند.
 
وی درباره قانون یکسان سازی حقوق افزود: وزیر نفت باید کارکنان عملیاتی و کارمندان خود را تفکیک کرده و بر اساس آن نظام پرداخت حقوق را اجرایی کند.
 
عباسی نیروی انسانی را عامل پیشرفت خواند و تصریح کرد: این موضوع با پیگیری کمیسیون انرژی و دستور رییس جمهور در جلسه سران قوا بررسی می‌شود.
 
وی رابطه کمیسیون انرژی با وزرای نفت و نیرو را مناسب عنوان کرد  و تاکید کرد: از ابتدای فعالیت مجلس، همکاری مناسبی با این ۲ وزارتخانه داشتیم و تا پایان دولت این سیاست پیگیری می‌شود.


رییس اسبق سازمان انرژی اتمی گفت: دولت بعدی و وزارت نفت آن باید نسبت به برنامه‌ریزی برای گسترش بیمارستان‌های تخصصی در استان‌های جنوبی و فارس اقدام کنند.
 
وی افزود: اصلاح نظام حقوق و دستمزد، تبدیل کردن ایران به هاب انرژی منطقه، افزایش تولید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه دانشگاه‌های نفت و جذب دانشجویان خارجی در اولویت فعالیت‌های این وزارت و دولت بعدی قرار گیرد.
 
اعضای کمیسیون انرژی مجلس در سفری ۲ روزه به جزیره قشم از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق غدیر، شرکت نفت فلات قاره و هنگام بازدید کردند.
 
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
 
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
 
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:  8خرداد1400، کدخبر: ، 84348101 www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین