پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تهدید شدن ناو‌های ایران از سوی ایالات متحده نقض صریح کنوانسیون بین المللی حقوق دریا‌ها بوده مصوب ۱۹۸۲ است. قطعا ناوگان دریایی ایالات متحده هم در معرض خطر قرار خواهند گرفت، بنابراین ما هم می‌توانیم شناور‌های آمریکایی در آب‌های منطقه‌ای را تهدید و حتی با آن‌ها برخورد کنیم.
شعار سال: شهریار حیدری به تهدید شدن دو ناو ایرانی در حال حرکت به سمت ونزوئلا از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا حق تعرض و تهدید به هیچ یک از شناور‌های جمهوری اسلامی ایران را ندارد؛ البته نسبت به دیگر کشور‌ها هم چنین حقی را نخواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس افزود: تهدید ناو‌های جهموری اسلامی ایران از سوی آمریکا که در حال حرکت به سمت ونزوئلا بودند نقض صریح کنوانسیون بین‌المللی دریاهاست که در سال ۱۹۸۲ به تصویب رسیده است و حتی ایالات متحده هم یکی از امضا کنندگان این قانون بوده است.
 
آمریکایی‌ها نمی‌توانند شناور‌های ما را تهدید کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید به استناد قانون بین المللی دریا‌ها که کشور‌های مختلفی آن را امضا کردند و در حقیقت محدوده دریایی و مقررات دریایی را مشخص نمودند اعتراض و شکایت کند؛ چرا که آمریکایی‌ها نمی‌توانند شناور‌های ما را تهدید کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: تهدید کردن شناور‌های کشورمان نقض قوانین بین المللی است و اگر به این شکل استمرار پیدا کند؛ قطعا ناوگان دریایی ایالات متحده هم در معرض خطر قرار خواهند گرفت، بنابراین ما هم می‌توانیم شناور‌های آمریکایی در آب‌های منطقه‌ای را تهدید و حتی با آن‌ها برخورد کنیم.

حیدری اظهار کرد: ونزوئلا هم باید آمریکا را شکایت کند؛ چرا که مبدا و مقصد شناور‌ها مشخص است؛ لذا چنین موضوعی نقض صریح کنوانسیون بین المللی دریا‌ها بوده که در سال ۱۹۸۲ تنظیم و تصویب شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خانه ملت، تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۷۶۲۷۵، www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین