پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: فاصله طبقاتی محصول بی‌عدالتی و سیاست‌های نادرست اقتصادی است که یکی برخوردار از حقوق نجومی می‌شود و در نظام سلامت برخی ۲۰۰ میلیون دریافت می‌کنند و برخی پزشکان و پرستاران دریافتی‌های کمتری دارند..
شعار سال : آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت که محور‌های آن به شرح ذیل است:

- در جلسه قبل برخی از بداخلاقی‌ها شد که به مثابه آنچه در قانون آمده به من اجازه دفاع داده شد که از آن استفاده نمی‌کنم و دفاع را در اختیار مردم می‌گذارم و امیدوارم در این نشست آنچه مطرح می‌شود بر اساس اخلاق باشد.

- فاصله طبقاتی محصول بی‌عدالتی و سیاست‌های نادرست اقتصادی و نوعی تصمیم‌گیری‌هایی است که به فاصله‌های مختلف منجر می‌شود و یکی برخوردار از حقوق نجومی می‌شود و دیگری هم حقوق کمتر. در نظام سلامت برخی ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون دریافت می‌کردند و برخی پزشکان و پرستاران دریافتی‌های ناچیزی داشتند.

- برخی بخشنامه‌ها صادر شده اگر رای مردم به بنده تعلق گرفت آن بخشنامه‌ها را تجدید نظر می‌کنم و چند برابر کردن حقوق برخی مدیران را به عدالت نزدیک کنیم.

- وقتی از عدالت حرف می‌زنیم عدالت در جذب و نگهداری نیروی انسانی و عدالت در ارتقا و پرداخت حقوق است و ظرفیت‌ها باید به عدالت توزیع شود. اگر همه ظرفیت‌ها به عدالت توزیع شود شاهد این میزان فاصله طبقاتی نخواهیم بود.

- پرداخت تسهیلات به شکل ناعادلانه موجب فاصله طبقاتی می‌شود. بسیاری از این فاصله‌های طبقاتی محصول تصمیم‌گیری‌های ناعادلانه است و این ارزای ۴۲۰۰ تومانی اگر بدون نظارت تعلق گرفت در نتیجه عده‌ای یک شبه به آلاف و الوف می‌رسند و زندگیشان را از دست می‌دهند.

- نظام قیمت‌گذاری و نظارت بر تامین، تولید و مصرف می‌تواند به جلوگیری از فاصله طبقاتی منجر شود.

- مثل هر دانشجویی که مراحل را می‌گذراند ما مراحل را گذراندیم و مدرک هم معادل نیست و یک مدرک حوزوی سطح ۴ و یک مدرک دانشگاهی هست، ولی نمی‌خواهم وارد این بحث شوم و این بحث من نیست.

- در سال‌هایی که در قوه قضائیه بودم نسبت به هر حوزه که مسئولیت داشتم پاسخگو هستم و حتما باید نسبت به دوران مسئولیتم در دادستانی کرج و تهران پاسخگو باشم.

- رهبر انقلاب سال ۸۲ بیانیه مبارزه با فساد اقتصادی دادند و در آن سال نمایشگاهی گذاشتم و تمام دولت را پشت ویترین گذاشتم و همه مسئولین از آن بازدید کردند.

- مسئولی که در بانک مرکزی بوده باید نسبت به دوره مسئولیت خود پاسخگو باشد و پاسخگوی اینکه هر روز یک بمب در سفره مردم منفجر می‌شود کیست؟

- ارز ۴۲۰۰ تومانی قبل از ریاست من بر قوه قضائیه تصویب شد و من آن وقت عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی نبودم، ولی بحثی که مطرح است این است که چرا درست نظارت و اجرا نشد؟ و باید نظارت می‌شد که این پول به چه کسی داده شد و آیا به جیب مردم آمد یا نیامد؟

- مگر در کشور طرح وبرنامه کم است؟ سخن ما در نبودن برنامه و سیاست نیست بلکه در نبودن یک اراده قوی مجاهدانه است که پای کار بایست و مشکلات مردم را حل کند.

- حقوق کارگران باید با تورم متناسب سازی شود. معلمان ما باید حقوقشان متناسب سازی شود تا دغدغه سر کلاس رفتن نداشته باشند.

- وضعیت معیشت و کسب و کار مردم آسیب دیده و وضعیت اعتماد دولت در پایین‌ترین سطح خود است و پشتوانه سرمایه اجتماعی را به‌شدت نیازمندیم.

- ملت به‌دنبال استقلال اقتصادی و سیاسی بوده اند و در استقلال اقتصادی به‌دلیل نگاه‌های شخصی و حزبی و جناحی گام‌های برداشته شده متناسب با آنچه باید نبوده.

- مردم از آسیب‌های اجتماعی نگرانند. نگاهی که در شعار‌های مردم مثل آزادی‌های اجتماعی در کنار استقلال مهم است و باید دولت‌ها به دنبال تحقق آن باشند.

- ۴۰۰ روز است که لایحه صیانت از حقوق بانوان در دولت آماده است. عدالت درکشور آسیب دیده است و مردم عدالت در همه شئون می‌خواهند.

- هر دولتی کار را به دست بگیرد یکی از وظایف مهمش رفع تحریم‌های ظالمانه است و در این جهت تردید نباید کرد، ولی در کنار این قضیه باید خنثی‌سازی تحریم‌ها هم در دستور کار عملی قرار بگیرد و اقتصادمان را هم شرطی نکنیم و تلاش شود تکانه‌ها بر آن تاثیر نکند.

- در همین سالن عده‌ای گفتند ما بلدیم با دنیا مذاکره کنیم، ولی دانشجوی ترم اول وزارت خارجه هم می‌داند کسی که در حال مذاکره است، نباید بگوید مذاکره از آب خوردن لازم‌تر است و خزانه کشور خالیست.

- بحث از تولید و توسعه افتصادی که می‌کنیم در کنارش باید همه دستگاه‌ها حس بگیرند و وزارت خارجه نقش بسیار مهمی در کنار مناسبات سیاسی دارد.

- ۱۵ کشور همسایه هزار میلیارد واردات دارند که سهم ما ۲ درصد است و اگر دیپلماسی فعال اقتصادی داشته باشیم برای تولیدکننده بازاریابی می‌کنند و سهم صادرات ما از ۲۰ میلیارد دلار به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار در منطقه می‌رسد.

- دیپلماسی اقتصادی با حرف و سخن نمی‌شود و یکی از ماموریت‌های مهم ما برای وزارت خارجه دیپلماسی فعال اقتصادی خواهد بود.

- یکی از دغدغه‌های جدی جوانان ازواج و اشتغال و مسکن است. در جمع جوانان زیاد می‌روم و ارتباطم با جوانان همواره برقرار بوده است.

- اگر به جوانان در مورد ازدواج می‌گوییم در کنارش مسئله مسکن و اشتغال جوانان را حل کنیم و این که می‌شود یا نمی‌شود، آن‌هایی که معتقد به نشدن هستند نمی‌توانند در این عرضه حضور فعال پیدا کنند و ما معتقدیم در این کشور می‌توانیم و در این کشور ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی خالی است.

- چهل درصد ظرفیت تولیدی اقتصاد و ۷۰ درصد ظرفیت اقتصاد کشور خالی است و اقتصاد فضای مجازی و اقتصاد دریا فعال نشده است و بسیار می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

- بیشترین هزینه مسکن زمین است و زمین در کشور کم نیست. از ما اشتغال و مسکن و از جوانان ازدواج.

- در جایگاه کاندیدای ریاست جمهوری باید مسائل کشور نه بصورت کلان بلکه حتی اقلیمی شناخته و معلوم شود در هر حوزه چه مسائلی هست و این مسئله چه راه حلی دارد و در این راه حل اولویت چیست و توانی باشد که این مسئله را حل کند.

- از اول پیروزی انقلاب افرادی بیشترین بهره را از آزادی در کشور می‌بردند و حرف‌های ساختارشکنانه می‌زدند و بیشترین اهانت را می‌کردند و تا حرفی می‌زدیم می‌گفتند آزادی نیست. کسی در جایگاه کاندیدای ریاست جمهوری ظاهر می‌شود و بیشترین حرف‌ها را در زمینه ناامید کردن مردم و ایجاد سوال و شبهه در ذهن مردم ایجاد می‌کند و بعد میگوید نمی‌توانیم حرف بزنیم و اگر حرف بزنیم ما را می‌گیرند.

- مردم را چه فرض کرده‌اید؟ مردم وشعور و فهم دارند و من آمادگی دارم که با هریک از دولتمردان مورد ادعای آقایان به هر مجمع و پارک و اجتماع عمومی برویم تا ببینیم نگاهشان به دولت و بنده که خدمتگزار مردم هستم چیست؟

- در دور انتخابات قبل به من بسیار اهانت شد، ولی از هیچکس شکایت نکردم. رقیب ما که آقایان کارمند آنان حساب می‌شوند ۲۰۰ شکایت به قوه قضائیه از دست دانشجو، پژوهشگر، رسانه‌ای و نماینده مجلس کردند، ولی من یک شکایت نکردم. من قاضی و در جایگاه حکومت هستم و آقایان ادعای آزادی دارند. خیلی باعث تاسف است. چرا در عمل درست عمل نمی‌کنید؟

- جمهور یعنی باید حق همه مملکت با هرگویشی و در هر جایگاه و شهر و روستایی تضمین قانونی شود.

- فضای مجازی بهترین بستر برای نظارت بر دولتمردان است و ما این کار را در دادگستری اجرا کردیم و وعده‌هایی که آقایان می‌گویند را در عمل اجرا کردیم و هر قاضی با نگاه مردم ارزیابی می‌شود.

- در دوران کرونا ۱۲۰ هزار نفر از زندانیان به مرخصی رفتند و این در دنیا الگو شد.

- گشت ارشاد خواهیم داشت، اما برای مدیران، چرا که «الناس علی دین ملوکهم».


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۱۸۰۰۰۸۰۰، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین