پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
متاسفانه در دور اخیر انتقادات زیادی متوجه شیوه فعالیت و عملکرد شورای نگهبان صورت پذیرفته است. انتقاداتی که در ابتدا تعبیر به تضعیف شورای نگهبان می‌شد، در حالیکه عموما تاکید بر ضرورت اصلاح رویه یک نهاد حساس دارند. لاریجانی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، درخواست شفاف سازی علل رد صلاحیت خود را نموده و سخنگوی شورای نگهبان بیان داشته که موظف به پاسخگویی نیست. لاریجانی هم اشاره به بند و ماده قانونی مربوطه رده و بنظر می‌رسد که این داستان، ادامه خواهد داشت.
شعار سال: علی لاریجانی، نامزد ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان نوشت:

باسمه تعالی
با تبریک سالروز بزرگداشت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و گرامی‌داشت روز دختر.
از شورای محترم نگهبان خواهشمندم بین خود و خدا با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌های داده شده به آن شورا در رابطه با بنده و خانواده‌ام در جریان بررسی احراز صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دلایل عدم احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید.
حداقل به اجرای سیاست کلی مصوب رهبری معظم انقلاب در باب پاسخگویی آن شورا عمل نمایید.
بنده خدا
علی لاریجانی
‌۱۴۰۰/۰۳/۲۲
بیانیه لاریجانی خطاب به شورای نگهبان + جوابیه‌ها
پاسخ کدخدایی به درخواست لاریجانی

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توییتر نوشت:
احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است.
بیانیه لاریجانی خطاب به شورای نگهبان + جوابیه‌ها
مطابق دستور حاکمیتی رهبر انقلاب در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ و پیرو بند ۱۱-۲، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلایل ردصلاحیت به آنان به صورت مکتوب دلایل خود را ارائه کند.
بیانیه لاریجانی خطاب به شورای نگهبان + جوابیه‌ها
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین