پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
رئیس جمهور روسیه در آستانه نخستین دیدار با همتای آمریکایی خود به تهدید‌های سایبری ناتو و ایالات متحده اشاره کرد.

شعار سال:رئیس جمهور روسیه دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از نگرانی‌ها درخصوص تهدیدهای سایبری آمریکا علیه روسیه و پاره‌ای موارد دیگر سخن گفت.
 
 به گزارش شبکه خبری «ریانووستی» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که قرار است روز چهارشنبه  هفته جاری نخستین نشست خود را با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برگزار کند، در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی» گفت: «نگران این هستم که روسیه ممکن است هدف حمله سایبری آمریکا قرار گیرد.»
 
وی در ادامه افزود: «اتهامات آمریکا درباره حملات سایبری بی اساس است.»
 
ولادیمر پوتین در بخش دیگر سخنان خود گفت که روسیه نگران رشد قابلیت‌های ناتو در حوزه سایبری است. پوتین همچنین به آمادکی روسیه در زمینه تبادل زندانیان با آمریکا اشاره کرد.
 
رئیس‌جمهور روسیه در جدیدترین اظهارنظر گفته روابط با آمریکا به نازل‌ترین سطح در سال‌های اخیر رسیده است. او در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت: «ما روابط دوجانبه‌ای داریم که طی سال‌های اخیر به پایین‌ترین سطح رسیده است.»
 
روسای جمهور ایالات متحده و روسیه قرار است 16 ژوئن (چهارشنبه 26 خرداد) اولین نشست  خود را در یک ویلا در سوئیس و مشرف به دریاچه ژنو در حالی برگزار کنند که پیش بینی می‌شود در این فضای آرام بخش گفت‌وگوهای داغ صورت گیرد.
 
اختلافات بر سر مداخله در انتخابات، حملات سایبری، حقوق بشر و مسئله اوکراین از جمله موارد مورد بحث مهم بین بایدن و پوتین است. این در حالی است که ثبات راهبردی هسته ای و درگیری‌های منطقه‌ای  نیز از دیگر مسائل مورد بحث بین طرفین است. جو بایدن گفته  که برای احترام به حقوق بشر در این دیدار مهم به ولادیمیر پوتین فشار خواهد آورد.
 
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه «روز پیروزی» را به دولت و مردم روسیه تبریک گفت و مدعی شد که واشنگتن به دنبال روابط سازنده، باثبات‌تر و قابل پیش‌بینی با دولت مسکو است.
 
بلینکن در بیانیه‌ای اعلام کرد، از طرف دولت ایالات متحده آمریکا، من روز پیروزی را به شهروندان روس تبریک می‌گویم. و از این فرصت استفاده می‌کنم تا تاکید کنم که آرزوی آمریکا داشتن روابط سازنده با فدراسیون روسیه و ارتقای سطح منافع و همچنین یک رابطه قابل پیش‌بینی است. ما به حمایتمان از مردم روسیه با احترام به حاکمیت روسیه و همکاری با جامعه جهانی و همکاری صلح آمیز در مورد مسائل مورد نگرانی جهانی متعهد هستیم.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 24 خرداد1400، کدخبر:14000324000734 ، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین