پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
رئیس جمهور روسیه اتهامات علیه مسکو به قرار داشتن در پشت پرده حملات سایبری به تأسیسات حیاتی آمریکا قاطعانه رد کرد.

شعار سال:به نقل ازشبکه خبری آرتی عربی روسیه، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، اتهام زنی علیه مسکو درخصوص قرار داشتن در پشت پرده حملات سایبری به تأسیسات حیاتی در ایالات متحده را قاطعانه رد کرد.


او در مصاحبه با کانال یک روسیه در حاشیه نشست اقتصادی پترزبورگ، ابراز امیدواری کرد که سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه شواهدی را در مورد اینکه روسیه در پشت این حملات است، نمی بیند، نشانگر این است که مردم متفکر می بینند که روسیه این کار را نکرده است و هیچ گام مخربی برنمی دارد.
 
پوتین پیشنهاد کرد که برخی از مقامات در ایالات متحده شروع کردند به سوال کردن درباره آنچه در واقعیت جریان دارد و نتیجه گرفتند که لازم است به جوهره اصلی مسئله توجه شود.
 
او گفت: من در مورد یک کارخانه بسته بندی گوشت شنیده ام. به نظر می رسد که اتهام زدن به ما در قرار داشتن در پشت پرده حمله سایبری به آن، کاملا بی معنی است. من همچنین در مورد حمله به شبکه ای از لوله های سوخت شنیدم که این نیز مسئله ای سخیف است.
 
این سخنان در واکنش به حملات سایبری بود که منجر به اخلال در کار شعبه آمریکایی JBS International Meat Production و حمله سایبری به Colonial Pipeline ، بزرگترین مجری خطوط انتقال نفت در ایالات متحده شد که منجر به اختلال کامل در آنها شد.
 
پوتین به گزارش هایی اشاره کرد که سهامداران Colonial Pipeline مبلغ ۹۰ میلیون دلار باج به هکرها پرداخت کرده اند.
 
او گفت: من فکر می کنم که مقامات مربوطه در ایالات متحده باید این باج خواه را پیدا کنند که قطعاً  در روسیه نیست. آیا ممکن است روسیه از آن شرکت باج بخواهد؟
 
رئیس جمهور روسیه افزود: افراد منطقی در ایالات متحده وجود دارند که این موضوع را زیر سال می برند و سوالات خود را به سوی کسانی هدایت می کنند که سعی دارند اختلافات جدیدی را در روابط بین مسکو و واشنگتن پیش از نشست پوتین و بایدن در سوئیس ایجاد کنند.
 
ولادیمیر پوتین در پایان اعلام کرد که یک بار دیگر تکرار می کنم در جامعه آمریکا، رسانه ها و محافل سیاسی افرادی هستند که به دنبال توسعه و احیای روابط بین ایالات متحده و روسیه هستند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی شفقنا ، تاریخ انتشار: 14خرداد 1400، کدخبر:1160593 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین