پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 15
کد خبر: ۳۴۸۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

دیجی کالا و اسنپ در صف فروش بیمه نامه

برخی زمزمه‌ها در صنعت بیمه حکایت از تلاش ابرشرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک برای ورود به صنعت بیمه و فروش بیمه نامه دارد.

شعار سال:برخی زمزمه ها در صنعت بیمه حکایت از تلاش ابرشرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک برای ورود به صنعت بیمه و فروش بیمه نامه دارد.
 
با این اوصاف چالش استارت‌آپ‌های غیرمجاز فروش بیمه، وارد ابعاد تازه ای می شود که برخورد جدی نهادهای نظارتی را می طلبد.
 
مساله مهم در این رابطه تفهیم این نکته است که "بیمه نامه" یک کالا یا حتی یک خدمت ساده مانند آنچه دی‌جی‌کالا یا اسنپ می‌فروشند نیست.
 
صدور بیمه نامه در واقع آغاز یک سازوکار مالی پیچیده است که بیمه گر(از جمله شبکه فروش) به محض انجام آن، تازه تعهداتشان آغاز می شود.
 
نظام سازوکارهای مالی در همه جای دنیا از جمله حساس ترین امور اقتصادی هستند که ورود و فعالیت در آن مستلزم در نظر گرفتن ملاحظات فراواني است که این ملاحظات را باید نهاد رگولاتوری تعیین و مدام پایش کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بانکداری ایرانی ، تاریخ انتشار:5  تیر 1400، کدخبر: ،www.bankdariirani.ir،195696

خبرهای مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین