پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۴۹۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
علی باقری گفت: افزایش تعرفه درمان به مشکلات بیمه نامه درمان اضافه شده واگر صنعت بیمه به همین رویه ادامه دهد، دررشته درمان که خود رشته‌ای با ضریب خسارت بالا است در سال جاری زیانی فراتر از تصور را تجربه خواهد کرد.
شعار سال: "علی باقری" گفت: افزایش تعرفه درمان به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کارورفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه کشور و تایید شورای عالی بیمه سلامت کشورصورت می‌پذیرد و نقش شرکت‌های بیمه بازرگانی در تایید یا رد تعرفه پیشنهادی نزدیک به صفر درصد است.

وی، افزود: افزایش تعرفه درمان به مشکلات بیمه نامه درمان اضافه شده واگر صنعت بیمه به همین رویه ادامه دهد، دررشته درمان که خود رشته‌ای با ضریب خسارت بالا است در سال جاری زیانی فراتر از تصور را تجربه خواهد کرد.

رییس اداره اشخاص شرکت بیمه امید، با اعلام استخراج جدول نرخ پایه بیمه نامه درمان با لحاظ افزایش تعرفه‌ای که درانت‌های سال ۱۳۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت به عنوان اولین راهکار جلوگیری با افزایش زیان رشته درمان، گفت: سه سال پیش جدولی برای حداقل نرخ تعیین شده که باید بازنگری شود.

باقری، ادامه داد: جدول حداقل نرخ برای سال ۱۴۰۰ سریعا باید استخراج شود البته استخراج این جدول کارآسانی است، اما مهمتر پایبندی به آن و عدم ارائه نرخ خارج از موازین ارائه شده در این جدول و آیین نامه مربوطه بیمه نامه درمان است.

وی، با اشاره به ناهماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای درعقد قرارداد با مراجع درمانی، گفت: براساس توافقاتی که در سندیکای بیمه گران انجام شده، شرکت‌های بیمه‌ای همواره بایدبا هماهنگی با همدیگر، دست نماینده سندیکا در کارگروه استانی را برای تخفیف گرفتن از مراجع درمانی باز بگذارند.

قرارداد با مراکز درمانی باید مدیریت شود
رییس اداره اشخاص شرکت بیمه امید، ادامه داد: هنگام مراجعه به یک مرکز برای عقد قرارداد، اعلام می‌کند که چند شرکت بیمه با آن مرکز قرارداد بدون تخفیف با همان سقف تعرفه بسته که این ناهماهنگی از طرف شرکت‌های بیمه‌ای علاوه بر آن شرکت‌ها، به بقیه شرکت‌ها نیز زیان وارد می‌کند.

باقری، افزود: موضوع قرارداد با مراکز درمانی باید مدیریت شود وچالش بعدی، عدم دستورالعمل واحد پرداخت خسارت بین شرکت‌های بیمه‌ای است.

وی، ضمن اشاره به ماده ۲۹ آیین نامه درمان تصریح کرد که اگر دستورالعمل واحد و جامعی که مورد تایید همه شرکت‌ها باشد تهیه شود به کنترل خسارت این رشته نیز کمک می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از چابک آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۶۵۰۷، www.chabokonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین