پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور به موضوع تنش آبی در کشور اشاره کرد و گفت: برای مدیریت این مساله بیش از هشت هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه در نظر گرفته شده است.

شعار سال: اسماعیل نجار پس از بازدید از مناطق زلزله زده قطور خوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای مدیریت تنش آبی در بخش آب شرب، سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ تخصیص یافته است.
 
وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز از طریق استمهال وام های خشکسالی پرداخته شده تا سال زراعی امسال، تملک دارایی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: دولت برای حمایت از بخش کشاورزی هر ساله کمک هایی را به صندوق بیمه کشاورزی اتجام می دهد؛ برای امسال نیز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این صندوق پرداخت شده است.
 
رییس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص خطر فرونشست در برخی نقاط بر اثر خشکسالی اظهار کرد: به دلیل تغییر اقلیم، کاهش بارندگی و  برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی شاهد فرونشست در برخی نقاط کشور هستیم که این مساله رصد شده و اطلاعات لازم به دستگاه های مربوطه برای اتخاذ تمهیدات مورد نیاز داده می شود.
 
نجار با اشاره به روند مطلوب بازسازی مناطق زلزله قطور خوی گفت: بیمه منازل روستایی در نوار مرزی توسط استانداری آذربایجان غربی اقدامی ارزشمند بود که توانست با پرداخت ۶۰ میلیارد تومان خسارت به روند بازسازی مناطق زلزله زده کمک شایانی کند.
 
وی با قدردانی از تلاشهای انجام گرفته برای سرعت بخشی به روند بازسازی افزود: مراحل کاری تعمیر هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده به اتمام رسیده و از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ واحد نیازمند بازسازی نیز ۲ هزار و ۵۵۰ واحد به اتمام رسیده و مابقی نیز در مراحل نهایی خود قرار دارد.
 
وی از افزایش تسهیلات بازسازی تا سقف یک میلیارد ریال خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات به تصویب دولت رسیده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:   9 تیر   1400، کدخبر: 84389261، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین