پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای تیرماه سال ۱۴۰۰ سطح آب گیر تالاب هورالعظیم حدود ۷۵ درصد است.

شعار سال:محمدجواد اشرفی ضمن تشریح آخرین وضعیت تالاب هورالعظیم گفت:  در مخازن شماره دو، سه و چهار سطح آبگیری این تالاب بین ۸۰ تا ۸۶ درصد آب وجود دارد.
 
وی افزود: در مخزن شماره یک در ضلع شمالی تالار قرار گرفته به دلیل کاهش آورد رودخانه کرخه، شیب زمین و تبخیر بسیار بالا به دلیل گرمای شدید در خرداد و تیرماه امسال سطح آبگیری حدود پنجاه درصد بوده که این روند طبیعی است.
 
اشرفی گفت: همه ساله در فصل تابستان شاهد حداقل آبگیری در مخزن شماره یک هستیم که برخی تصاویر پخش شده در شبکه‌های مجازی که بیانگر  خشکی تالاب بود، بیشتر مربوط به این قسمت از تالاب در محدوده چزابه است. 
 
وی با اشاره به اینکه حق آبه هورالعظیم بر اساس نیاز تالاب تامین نمی‌شود ادامه داد: در این زمینه مذاکراتی با مسئولین سازمان آب و برق داشتیم که مقرر شد با توجه به شیوه برنامه ریزی و مدیریت منابع آبی، برای تضمین رسیدن آب به هورالعظیم در چندین مرحله برای تابستان آب به صورت موجی برای هورالعظیم رهاسازی شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تنش آبی شدید برای امسال در خوزستان گفت: آب قابل برنامه ریزی دریاچه مخزن سد کرخه به عنوان تامین کننده آب تالاب هورالعظیم در شرایط مناسبی نیست.
 
وی گفت: ما باید حداکثر نیاز آبی تالاب‌ها را به ویژه در فصل تابستان تامین کنیم تا شاهد اتفاقاتی از جمله تلف شدن آبزیان و زیست کنندگان در تالاب نباشیم. 
 

تعداد بازدید : 2


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداو سیما ، تاریخ انتشار:  11 تیر   1400، کدخبر: ، www.isfahan.iribnews.ir،3153368
 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین