پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: امروز داشتن مجموعه‌های شکیل و بزرگ برای نگهداری از افراد دارای معلولیت، بیماران روانی مزمن و سالمندان فضیلت نیست، بلکه فضلیت این است که این افراد در خانواده بوده و در جامعه فعالیت کنند.

  شعار سال: «وحید قبادی دانا» رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه مجموعه خدمات درمانی و رفاهی سرای احسان گفت:  در سرای احسان مجموعه ۸۰۰ متری را برای فیزیوتراپی، آموزش و ... برای مددجویان این مرکز آماده شده است.
 
وی ادامه داد: مددجویان این مرکز را حدود ۲۵ سال پیش در خیابان می دیدیم این افراد دارای بیماری روانی مزمن ، بد سرپرست و بی خانمان بودند.
 
او با بیان اینکه در سال ۷۷ این افراد به سازمان بهزیستی سپرده شدند، تصریح کرد:  مددجویان سازمان بهزیستی کسانی هستند که جز خدا کسی را ندارند و حتی نمی توانند گاهی اوقات با کسی ارتباط برقرار کنند.وظیفه سازمان بهزیستی حمایت از چنین مجموعه هایی است.
 
رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سازمان بهزیستی ماهانه مبلغ ۶۴۰ هزار تومان برای خیریه هایی که مددجویان ما را نگهداری می کنند  پرداخت شود. دو سال پیش این مبلغ به صورت دستی از استان به شهرستان و شهرها و به سازمان ها پرداخت می شد، اما در دو سال اخیر همه این اقدامات به صورت الکترونیکی انجام شده است.
 
وی ادامه داد:البته این مبلغ کفاف هزینه‌های مراکز  را نمی دهد و ما این مبلغ را توانستیم افزایش دهیم و بابت هر نفر این مبلغ به ۱۱۴۰ هزار تومان رسید. البته با توجه به اینکه هزینه یک مرکز بیش از یک میلیارد تومان است ما تلاش کردیم این مبلغ را دوباره افزایش دهیم و تا پایان این ماه به ۲۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند.
 
او با بیان اینکه حدود هزار مرکز نگهداری شبانه روزی از سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان نگهداری می کنند، گفت: ۵۱ هزار نفر از مددجویان بهزیستی در این مراکز  نگهداری می شوند.
 
وی با بیان اینکه هدف ما این است که مددجویان در درون خانواده باشند و نه در مراکز شبانه روزی، گفت: امروز داشتن مجموعه های شکیل و بزرگ برای نگهداری از افراد دارای معلولیت، بیماران روانی مزمن و سالمندان فضیلت نیست بلکه فضلیت این است که این افراد در خانواده بوده و در جامعه فعالیت کنند.امروز تعداد مددجویان ما که در خانواده نگهداری می شود و مورد حمایت دولت هستند به ۵۵ هزار نفر رسیده و برای هر کدام از این عزیزان ۶۱۰ هزار تومان به خانواده حق پرستاری پرداخت می شود.
 
قبادی دانا خاطرنشان کرد: از این ۵۵ هزار مددجو که در کنار خانواده بوده و در خانه نگهداری می شوند ۲۷ هزار معلولان ضایع نخاعی و مابقی معلول شدید و خیلی شدید وابسته به بستر هستند. تلاش ما این است که این مبلغ انشاالله تا پایان ماه به یک میلیون تومان برسد.
 
وی درباره واکسن کرونا برای مددجویان بهزیستی کشور گفت: تمام مددجویان ما در مراکز شبانه روزی که می توانستند،  واکسن دریافت کرده اند و بیش از ۸۵ درصد مددجویان واکسینه شده‌اند و ۲۰ هزار نفر دز دوم را دریافت کرده اند.
 
رییس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: باید تسهیلات ویژه برای خیریه ها ایجاد شود یکی از این راهکارها نیز شفاف سازی خیریه ها است سامانه سنتز فعالیت خود را شروع کرد و تا یکماه آینده  افرادی که می‌خواهند خیریه داشته باشند اطلاعات خود را در  سامانه وارد کرده و تمام اقدامات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. ۲۵۰۰ مرکز  مثبت زندگی نیز به این صورت راه‌اندازی شده و همه اقدامات این مراکز توسط سامانه انجام شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار: 11  تیر   1400، کدخبر: 1098267،www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین