پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۳۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
با ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه بندری، صنعتی و تجاری پیش بینی می‌شود تا چهار سال آینده بندر آزاد صنعتی بوشهر در اقتصاد این استان اثرگذار باشد.

شعار سال: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اکنون کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تن امکان تردد در اسکله و کانال بندر بوشهر دارد که برای بندر آزاد صنعتی این ظرفیت به ۵۰ هزار تن افزایش می‌ یابد.

روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر روز شنبه به نقل از سید حسین حسینی اعلام کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه بندری، صنعتی و تجاری پیش بینی می‌شود تا چهار سال آینده بندر آزاد صنعتی بوشهر در اقتصاد این استان اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه تصویب منطقه آزاد صنعتی فرصتی برای توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی، معدنی و تجاری در این استان است یادآورشد: بخشی از بندر آزاد صنعتی بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی این شهر قرار دارد که نشان از فراهم بودن زیرساخت صنعتی است.

حسینی عنوان کرد: مناطق آزاد در تمام جهان برای تولید و حمل و نقل کالا و محصولات، یک ظرفیت مهم محسوب می‌شود که این مزیت در بندر آزاد صنعتی بوشهر مورد توجه قرار دارد.

وی اظهارداشت: استان بوشهر در جوار کوه‌ های زاگرس قرار دارد و معادن این استان در گروه یک قرار دارد که در این معادن انواع مارن، سنگ گچ، لاشه، واریز کوهی است.

حسینی بیان کرد: مطالعاتی در این حوزه انجام شده و استان به معادن غیر از گروه یک از جمله بیتومین و فسفات دست یافته‌ و مطالعات مقدماتی اکتشاف معدن بوکسید نیز به اتمام رسیده که امیدواریم به نتیجه مطلوبی منجر شود.
وی افزود: یکی از معادن مهم استان بوشهر آهک است که در کشور جز محدود استان‌هایی است که دارای معادن آهکی با عیار ۹۸ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیشترین معادن آهکی را شهرستان‌های کنگان، دیر و دشتی دانست و گفت: در صنایع معدنی کربنات کلسیم استان در پنح زنجیره سرمایه‌گذاری شده که نویدبخش فعالیت‌های خوبی در بخش معادن آهک است چرا که هم دارای ارزش افزوده و هم اینکه محصولی صادراتی است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۳ تیر۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۳۹۱۷۳۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین