پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
اظهارات بی‌پایه و اساس برخی از افراد به ظاهر مشهور سیاسی در خصوص واکسن کرونا، به حاشیه بردن تلاش شبانه روزی دانشمندان جوانی است
شعار سال: فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور‌های مختلف دنیا از جمله معضلاتی است که انسان امروز را بیش از پیش دست به دامان علم دانشمندان کرده است.

یکی از مهمترین موضوعات دنیای امروز تولید، توزیع و تزریق واکسن کرونا بین گروه‌های مختلف برای در امان ماندن از ابتلا به این بیماری مرگبار است.

بیماری کرونا به عقیده بسیاری از دانشمندان متخصص در سراسر دنیا ساخته دست بشر در آزمایشگاه‌های زیرزمینی است و این همه گرفتاری و مرگ و میر دستاورد خودخواهی افرادی با رفتار‌های ضداخلاقی و ضد است.

تا کنون بیش از هزاران نفر از مردم دنیا در جریان ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند و حالا موضوع تهیه و تزریق واکسن از اولویت‌های زندگی بشر محسوب می‌شود.

در برخی از کشور‌های دنیا واکسن کرونا تولید و به مردم تزریق شده و در بسیاری از کشور‌ها نیز تزریق واکسن کرونا برای مردم بر اساس گروه‌های مختلف مثل سالمندان، بیماران زمینه‌ای و ...، اولویت بندی شده و در حال انجام است.

هر واکسن مراحل متعددی را تا تزریق پشت سر می‌گذارد!

دانشمندان ایرانی نیز با تلاش شبانه روزی خود تا کنون چند واکسن کرونا را تهیه کرده و فاز غیر انسانی و همچنین مرحله انسانی را با موفقیت پشت سر گذاشته و مجوز تولید انبوه آن‌ها نیز توسط متخصصان حوزه سلامت صادر شده است.

روند تولید واکسن در همه جای دنیا و برای همه بیماری‌های واگیردار مثل بیماری کرونا، روندی نسبتا مشابه دارد و از ابتدای شروع واکسن سازی و تولید واکسن‌های اولیه حدود ۱۴ تا ۱۶ روز باید تست‌های مورد نیاز روی آن‌ها انجام شود.

چک کردن کیفیت واکسن‌های تولید شده، جلوگیری از آلودگی واکسن‌ها و بسیاری از مسائل دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است و این موضوع شامل همه واکسن‌ها می‌شود.

بعد از تولید اولیه واکسن، در مرحله ویال‌ها ممکن است مشکلاتی ایجاد شود و ادامه روند تولید واکسن با اختلال مواجه شود و بدین صورت احتمال دارد که چند هزار دوز واکسن از چرخه تولید خارج شود.

از طرف دیگر با توجه به جدید بودن خط تولید شرکت‌های مربوطه احتمال کندی در تولید واکسن وجود دارد و نمیتوان این مسئله را با مسائل و حساب کتاب‌های سیاسی شخصی به حاشیه برد.
 
آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در ایران

آخرین اخبار تولید واکسن برکت!

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی"ره" گفت: ۳۶۰ هزار دوز واکسن به وزارت بهداشت داده‎ایم.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۵۰ هزار دوز واکسن برکت تولید شده است ک هر دوز واکسن دو هفته فرایند کنترل کیفیت دارد که ۴۰۰ هزار دوز از این مرحله عبور کرده‌اند و ۳۶۰ هزار دوز آن تحویل وزارت بهداشت شده و ۴۰ هزار دوز نیز آماده تحویل است.

این مقام مسئول گفت: هم‎ اکنون با افزایش ظرفیت تولید، هفته‎‌ای ۱.۲ میلیون دوز تولید واکسن داریم و با افزایش ظرفیت‌های بعدی تا پایان شهریور بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.

آنچه مسلم است این است که تولید واکسن کرونا در کشور‌هایی که هم اکنون به این ابزار درمانی ارزشمند و مهم دست پیدا کرده‌اند، با چالش‌ها و مشکلات فراوانی همراه است.

هر گونه اظهار نظر و صدور نظر شخصی خارج از تخصص و تجربه و دانش مورد نیاز تنها روحیه دانشمندان را دچار تنش می‌کند و افراد با هر دیدگاه و بینش سیاسی باید مراقب گفته‌های خود باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۴۷۰۶۸، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین