پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
پس از طرح موضوع دورنگ شدن گنبد مسجد شیخ‌لطف‌الله براثر مرمت غیراصولی علی‌رغم اعتراضات جدی متخصصان میراث فرهنگی نه تنها هیچ اقدام سازنده‌ای در این خصوص انجام نشد، بلکه باردیگر نسبت به ادامه مرمت غیراصولی این اثر جهانی باهمان مجری قبلی اقدام شده که این امر باردیگر باعث ابراز نگرانی میراث دوستان و فعالان حوزه میراث فرهنگی و مرمت شده است.
شعار سال: تعدادی از فعالان حوزه میراث فرهنگی اصفهان دربیانه‌ای در خصوص مرمت غیراصولی گنبد مسجد شیخ‌لطف‌الله اصفهان باردیگر واکنش نشان داده و نسبت به آینده این میراث جهانی اظهار نگرانی کردند. در بخشی از این بیانه تاکید شده: پس از طرح موضوع دورنگ شدن گنبد مسجد شیخ‌لطف‌الله براثر مرمت غیراصولی علی‌رغم اعتراضات جدی متخصصان میراث فرهنگی نه تنها هیچ اقدام سازنده‌ای در این خصوص انجام نشد و برخلاف وعده‌های مدیران میراث فرهنگی متخصصان و استادکاران میراث فرهنگی و مرمت، موفق به بازدید از آسیب‌های این گنبد نشدند، بلکه باردیگر نسبت به ادامه مرمت غیراصولی این اثر جهانی باهمان مجری قبلی اقدام شده که این امر باردیگر باعث ابراز نگرانی میراث دوستان و فعالان حوزه میراث فرهنگی و مرمت شده است.

فعالان میراث فرهنگی در بخش دیگری از این بیانه گفته‌اند: مستندان مربوزه به مرمت ترک اول از جمله طرح مطالعاتی و آسیب‌شناسی مشکلات گنبد، دستورالعمل مرمت، سوابق و ارزیابی مجری، گزارش‌های روزانه ناظر، صورت‌جلسه تائید اساتید و ... کجاست؟ (این موراد جزو بدیهی‌ترین ملزومات یه پروژه هستند).
 
مرمت غیر اصولی گنبد مسجد شیخ‌لطف‌الله اصفهان را متوقف کنید

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان، تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۵۸۵۱، www.eskannews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
واقعا به چه قیمتی بعضی از کارها را مصرانه می‌خواهیم انجام دهیم؟
اگر نمی توانید لطفا به دست شخص دیگری بسپارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین