پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان مشکلات به وجود آمه ناشی از خاموشی‌های برق برای مشترکان خانگی و صنعتی گفت: در ماده یک و دو قانون هدفمندی یارانه‌ها تلفات برق بالای ۲۴ درصد در نظر گرفته شده بود و قرار بود ظرف چهار سال این تلفات به میانگین جهانی ۱۰ درصد برسد.
شعار سال: «سید کاظم دلخوش اباتری» شامگاه (پنج‌شنبه، ۱۷ تیر) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اینکه بازار و اقتصاد با زور جلو نمی‌روند و نمی‌توان به شکل دستوری این بخش‌ها را مدیریت کرد را متذکر شد و اظهار داشت: مقصر بخشی از گرانی کالا‌هایی که هم‌اینک شاهد آن هستیم خود دولت است، زیرا نظارت کافی و لازم را ندارد.
نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس بررسی طرح حمایت از تولید در مراجع اجرایی را از جمله طرح‌های در دست بررسی کمیسیون حقوقی و قضایی اعلام کرد و بیان داشت: امنیت قضایی برای سرمایه‌گذار، رفع موانع تولید و مالکیت صنعتی از جمله مواردی است که مجلس در مورد آن‌ها قوانین خوبی نوشته است.
دلخوش اباتری با اشاره به اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ طرح و لایحه در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است تصریح کرد: امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، بیشترین طرح‌ها و لوایح را برای حمایت از سرمایه‌گذاری، پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی‌ها در دست بررسی دارد.
خنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاموشی‌های برق که مشکلات زیادی برای مشترکان خانگی و صنعتی به وجود آورده است را هم متذکر شد و اذعان کرد: در ماده یک و دو قانون هدفمندی یارانه‌ها تلفات برق بالای ۲۴ درصد در نظر گرفته شده بود و قرار بود ظرف چهار سال این تلفات به میانگین جهانی ۱۰ درصد برسد.
وی با تاکید بر اینکه دولت از سرمایه‌گذاری برای تولید برق حمایت خوبی نکرد و سرمایه‌گذاران وارد عرصه نشدند اظهار داشت: پیک گرمای تابستان امسال با سال‌های قبل متفاوت بود از طرفی، خشکسالی و یا کاهش بارندگی کار سد‌ها و تولید انرژی برق آبی را دچار اختلال کرد.
نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس ویرایش و اصلاح سیستم برق و یا مدیریت مصرف برق در صنایع پرمصرف کشور را از جمله مواردی که شرکت توانیر باید از قبل به آن توجه می‌داشت اعلام کرد و گفت: صرفه‌جویی در آب و برق توسط مردم هم بسیار ضروری است و می‌تواند به مدیریت مصرف کمک کند.
دلخوش اباتری با بیان اینکه دولت باید در بخش تولید برق سرمایه‌گذاری کند ابراز داشت: امسال در بحث بودجه ما در مجلس بیشترین کمک‌ها را به وزارت نیرو کرده و اعتبارات بسیار خوبی را اختصاص دادیم و خود وزیر نیرو هم به این امر اعتراف کرد، اما به نظرم بدسلیقگی‌ها وعدم برنامه‌ریزی باعث شد مدام با قطع برق مواجه شویم.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه موازی کاری ادارات و یا بالا بودن هزینه تولید را از جمله مشکلاتی که در کشورمان وجود دارد اعلام کرد و افزود: مقصر بخشی از گرانی‌ها خود دولت است یعنی تعرفه‌گذاری‌های بی‌جا و بی‌مورد در غیر زمان خودش و افسارگسیختگی‌ها مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه افزایش درآمد‌های مردم در مقابل افزایش قیمت کالا‌ها را دو مؤلفه‌ای که با هم در ارتباط مستقیم هستند دانست و بیان داشت: مجلس با قوانین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارکنان، کاهش پرداخت مالیات و مواردی نظیر این‌ها سعی کرد تا اقتصاد جامعه تقویت پیدا کند.
نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس مدیریت تامین آب برای فعالیت‌های کشاورزی و شالیکاری در گیلان را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: امسال خوشبختانه در شهرستان صومعه‌سرا با خشکسالی و کمبود آب زراعی شدید مواجه نبودیم، زیرا پیش‌بینی‌های لازم را از حیث آماده‌سازی زیرساخت‌های تامین آب انجام داده بودیم.
دلخوش اباتری ارتقاء با تاکید بر اینکه روستا‌های ضیابر و طاهرگوراب به بخش تبدیل شدند خاطرنشان کرد: از سال ۸۳ تاکنون به مدت ۱۷ سال تلاش کردیم تا این موضوع محقق شد و به دنبال آن هستیم تا اعتبارات و منابع مالی هم به دو بخش تخصیص پیدا کند و زیرساخت‌های استقرار ادارات دولتی در منطقه فراهم شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دیار میرزا، تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۶۳۲۵۸۸، www.diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین