پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
به گفته احد آزادیخواه در سایه وجود رانت در بحث تامین نهاده‌های دامی قیمت این نهاده‌ها بین ۱۲۰ تا ۴۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
شعار سال: حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سایه وجود رانت در تامین نهاده‌های دامی و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به این موضوع قیمت نهاده‌های دامی ۱۲۰ تا ۴۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در جریان بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ما در مجلس اصرار زیادی داشتیم تا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین نهاده‌های دامی حذف شود و این یارانه پنهان به صورت شفاف و روشن در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد، اما دولت حاضر به پذیرش این کار نشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: متأسفانه در سایه تخصیص این یارانه پنهان به واردات نهاده‌های دامی و ایجاد رانت در واردات این نهاده‌ها شاهد افزایش ۱۲۰ تا ۴۶۰ درصدی قیمت نهاده‌های دامی در کشور هستیم.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: عامل دیگری که باعث افزایش قیمت نهاده‌ها شده بحث خشکسالی است که ما با کاهش علوفه در کشور مواجه شده‌ایم و همین مسأله سختی کار را در این حوزه تشدید کرده است.

وی افزود: با وجود همه این افزایش قیمت‌ها ما می‌بینیم که شیر و لبنیاتی که از دامداران خریداری می‌شود قیمتش افزایش چندانی نیافته و ما در کمیسیون کشاورزی از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در این زمینه گله‌مند هستیم.
 
افزایش ۴۶۰ درصدی نهاده‌های دامی

آزادیخواه اظهار داشت: نمی‌شود مواد اولیه و نهاده با قیمت بالا در اختیار تولیدکننده قرار گیرد و محصول کار وی با قیمت پایین خریداری شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که ما می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم این است که با اصلاح الگوی کشت در مورد کشاورزان نهاده‌های جایگزین برای سویا و ذرت داشته باشیم تا به جای اینکه از کشور‌های دور این نهاده‌ها را وارد کنیم خودمان در داخل با اصلاح الگوی کشت بتوانیم نهاده جایگزین را تولید کنیم و در اختیار دامداران قرار دهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین