پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
روسیه ضمن اعلام اینکه لندن با فروش جنگ افزار به کشورهای منطقه خلیج فارس از بحران یمن سودجویی می کند، تاکید کرد: تحویل این تسلیحات منجر به کشتار شمار زیادی از غیرنظامیان یمنی شده است.

شعارسال: ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل از رویکرد انگلیس در بحران یمن که از فرودین ماه سال گذشته از سوی رژیم سعودی و ائتلاف وابسته زیر شدیدترین بمباران ها قرار گرفته است، انتقاد کرد.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری لایف نیوز روسیه، چورکین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به فرصت طلبی لندن از بمباران های مداوم یمن، گفت: انگلیس از ماه مارس 2015 تاکنون از محل فروش انواع جنگ افزار به کشورهای منطقه خلیج فارس (برخی اعضای ائتلاف ضدیمنی وابسته به رژیم سعودی) پنج میلیارد دلار در آمد کسب کرده است.

چورکین با انتقاد از این رویکرد لندن که سبب ادامه قتل عام یمنی ها شده است، گفت: باید کشورهای دیگری (جز انگلیس) به عنوان هماهنگ کننده تلاش های بین المللی برای حل مناقشه یمن یافت.

از سوی دیگر، روسیه که تلاش های خود را برای حل سیاسی بحران یمن افزایش داده، اعلام کرد این رویکرد پس از بمباران مرگبار یک مراسم ختم در صنعا از سوی ائتلاف نظامی سعودی و کشورهای وابسته اتخاذ شده است.

اولگ اوزیروف سفیر روسیه در عربستان دیروز این موضع را در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد.

وی اظهار کرد: پس از بمباران محل برگزاری مجلس ختم در صنعا از سوی هواپیماهای ائتلاف سعودی عزم راسخ تری برای پایان دادن به بحران یمن یافتیم و همزمان با پیگیری راهکارهای سیاسی از اقدام ها و راهبرد نماینده دبیرکل سازمان ملل مربوط به این پرونده نیز حمایت می کنیم.

جنگنده - بمب افکن های ائتلاف سعودی عصر شنبه (17 مهرماه) در ادامه حدود 20 ماه بمباران شبانه روزی یمن، سالن برگزاری مراسم ترحیم پدر وزیر کشور یمن (الرویشان) را در شهر صنعا بمباران کردند که شمار کشته شدگان و زخمی ها به بیش از 700 نفر رسید.

رژیم سعودی و ائتلاف وابسته از فروردین ماه سال گذشته با حمایت گسترده تسلیحاتی، سیاسی و رسانه ای آمریکا و غرب و سکوت کامل سازمان ملل به ویژه بان کی مون، یمن را با هدف شکست انقلاب مردمی زیر شدیدترین بمباران های شبانه روزی قرار داده است که تاکنون سبب کشته شدن حدود 10 هزار نفر به ویژه از زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها نفر و همچنین ویرانی شهرهای مختلف شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 14 آبان 1395، کد مطلب: 82294375، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین