پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
افلاکی اظهار داشت: در تمام دوران ورزشی خود هرگز در خصوص کادرفنی و مربیان صحبت نکرده ام، اما این بار باید بگویم که مقصر اصلی ناکامی ما در المپیک، کادرفنی بود.
شعارسال:مجید افلاکی قهرمان سابق تکواندو جهان در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص دلایل ناکامی تکواندو در المپیک اظهار داشت: در تمام دوران ورزشی خود هرگز در خصوص کادرفنی و مربیان صحبت نکرده ام، اما این بار باید بگویم که مقصر اصلی ناکامی ما در المپیک، کادرفنی بود. مربی تیم به صورت خودرای و با تصمیمات خودخواهانه تصمیم گرفت که پس از جدا شدن بدنساز تیم، خودش به تنهایی و به همراه یک دستیار، تیم را به سر منزل مقصود برساند. یک پای تکواندو بدنسازی است و نمی‌شود تیم را بدون دو ماه و نیم بدنسازی روانه میدان بزرگ المپیک کرد.
 

مقصر اصلی ناکامی تکواندو در المپیک کادرفنی بود
 
وی افزود: حالا باید دید که چرا آقای فرهادیان به عنوان مدیرفنی در کار سرمربی دخالت نکرد؟ یا زور فرهادیان به عسگری نمی‌رسید و یا فرهادیان از لحاظ بار فنی در این حد و اندازه‌ها نبود. البته فکر می‌کنم هر دو مورد صدق می‌کند و این آقا از بعد فنی، در حد و اندازه این صحبت‌ها نبود. قصد نبش قبر ندارم، اما در المپیک لندن نیز با حضور کرمی و معتمد باید دو طلای حتمی می‌گرفتیم که با دعا و صلوات تنها به یک نقره رسیدیم. متاسفانه در این المپیک نیز مجددا همان اشتباه را کردیم و به سراغ همان مربیان رفتیم. دلیل این اشتباه را باید از شخص رئیس فدراسیون پرسید.

وی در خصوص عملکرد ضعیف کادرفنی اضافه کرد: سیستم تمرینی ما در جهان منسوخ شده است. اینکه با کف زدن تا انتهای سالن بروی از علم روز دنیا به دور است. تکواندو یک ورزش به روز است و روزانه پیشرفت می‌کند. تمام دنیا در حال پیشرفت است و تکواندو تنها مختص به کره و ایران نیست. دیدیم که ازبکستان طلا گرفت و ورزشکار ۱۵ ساله تونس به فینال رسید. ازبکستان و آذربایجان تکواندو را در ایران آغاز کردند و با پیشرفت به مدال المپیک رسیدند.

او با اشاره پتانسیل مربیان ایرانی که از تکواندو دور مانده اند، بیان داشت: ما مربیان کاربلد و عاشق زیادی داریم. کسانی داریم که عاشقند و جیبشان پر از پول است. این افراد برای پول و سفر و... کار نمی‌کنند و عاشق این ورزش هستند. همگی از نظر تحصیلات و سطح علمی جایگاه بالایی دارند. برای مثال ببینید هادی افشار که خودش یک قهرمان بوده از لحاظ سطح علمی چه جایگاهی دارد.
 
بهزاد خداداد در جنوبی‌ترین نقطه تهران مشغول آموزش به نونهالان و نوجوانان است. از این قبیل مربی‌ها کم نداریم، اما با وجود داشتن چنین افرادی به اینجا رسیدیم و علت آن تنها این است که در فدراسیون ما نامحرم وجود دارد. آقایان با لابی ابتدا خبرنگار شدند، سپس گزارشگر تکواندو و در نهایت مدیرفنی کلیه تیم‌های ملی. یعنی برای تیم بانوان و تیم‌های پایه هم این آقایان تصمیم می‌گیرند. این آقایان که از تورنمنت افغانستان هم مدال ندارند، تمام خانواده تکواندو را از هم پاشیده اند و قهرمانان این رشته را از فدراسیون دور کرده اند.

کاپیتان اسبق تیم ملی در خصوص مدیریت پولادگر گفت: پولادگر مدیری قوی محسوب می‌شود، اما اطرافیان او افرادی بخیل، حسود و نامحرم هستند. فرهادیان باعث جدایی و اختلاف ۹۰ درصد اعضای خانواده تکواندو شد و با پیج‌های فیک و کانال‌های مجازی، قهرمانان اسبق را تخریب می‌کند.

وی در خصوص عملکرد ضعیف تکواندو بانوان عنوان کرد: سرمربی تیم ملی چه رزومه‌ای دارد؟ نه ملی پوش تحویل ما داده و نه خودش ملی پوش بوده است. کیمیا علیزاده نیز حاصل دسترنج خانم مداح بود. چه کسی این خانم را ساپورت می‌کند؟ مینو مداح بازیکنان ملی پوش زیادی تحویل داد و سابقه ملی زیادی داشت. مریم آذرمهر نیز مربی بازیکن سازی بود. چرا ندا زارع نباید روی نیمکت تیم ملی بنشیند؟ این خانم از کجا سبز شده و آمده؟ قطعا انتخاب او بخاطر شایستگی اش نبوده است.

او با انتقاد از رویکرد صداوسیما در قبال کیمیا علیزاده به هنگام مبارزه با ناهید کیانی گفت: چرا جرات ندارید اسم او را بیاورید؟ آقایان به او کیمیای تکواندو لقب دادند و پشت مدال او قایم شدند. اگر علیزاده نبود که دوره قبل باید می‌رفتند. مگر خدابخشی و بیگی به مصاف هم رفتند، اتفاقی افتاد؟ آقای خراسانی پیشکسوت تکواندو محسوب می‌شود و از ایشان تعجب می‌کنم که چرا اسمی از علیزاده نبرد. آقای کاویانی شما در اندازه‌ای نیستید که راجع به علیزاده صحبت کنید. بهتر است به همان توپ و تور بچسبید. علیزاده به اندازه‌ی وزن کاویانی برای این کشور عرق ریخته است.

افلاکی در خصوص اینکه آیا به او پیشنهادی برای کمک به تیم ملی تکواندو داده اند و اگر چنین پیشنهادی ارائه شود، می‌پذیرد، پاسخ داد: تا کنون با من صحبتی نشده، اما اگر چنین پیشنهادی باشد تنها با قرارداد محکم و به مانند محمد بنا با اختیارات تام این کار را قبول میکنم و در المپیک بعد نتیجه را تحویل می‌دهم. متاسفانه به ما بی مهری می‌شود. اگر امثال مجید افلاکی به دنبال پست و مقام باشند تکواندوی ما به جایی نمی‌رسد. ۱۰ سال تمام است که به مسئولان شهرداری برای در اختیار قرار دادن یک سالن رو زده ام. به آن‌ها گفتم با شهریه کمتر از سایر باشگاه ها، صبح تا شب هزاران کودک و نوجوان را تمرین می‌دهم. از طریق شورای شهر و هر مسیری که فکرش را کنید، پیگیر تاسیس یک آکادمی تکواندو بودم. آقایان صدبار مرا به هم پاس دادند و آخر هم پیگیری‌های من جواب نداد.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دانا، تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۷۵۵۵۳۶، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
اگر کادر فنی مقصر است امیدواریم که با مدیریت درست نتایج قابل قبولی در مسابقات بعدی داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین