پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۷
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گاهی اوقات مرزهای صادراتی را با سخنان خود محدود می‌کنیم و گاهی اوقات نیز هزینه سخنان سیاستمداران را بخش فعال اقتصادی کشور می‌پردازد.

شعار سال: محمدرضا مودودی پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت روز ملی صادرات در بیرجند، اظهار داشت: مرزهای صادراتی بسیار گسترده‌تر از مرزهای جغرافیایی است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات مرزهای صادراتی را با سخنان خود محدود می‌کنیم، تصریح کرد: گاهی اوقات نیز هزینه سخنان سیاست‌مداران را بخش فعال اقتصادی کشور می‌پردازد زیرا یک جمله می‌تواند فضای کسب و کار یک گروه اقتصادی را متلاشی کند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سهم تجارت ایران از سال 2008 با کاهش مواجه شده است، توضیح داد: همچنین در تجارت خارجی با بحران رو به رو هستیم.

مودودی ادامه داد: در سال 75 صادرات غیر نفتی کشور 20 درصد و در سال گذشته به 70 درصد رسید و این بدان معنا است که دوران پسا نفتی را شروع کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد امروز کشور رویکرد حرکت به سمت بخش خصوصی است، اذعان داشت: استان‌های مرزی در بحث توسعه صادرات بسیار مؤثر هستند لذا باید در این زمینه آموزش‌های خود را توسعه دهند چنانچه سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این زمینه به همه استان‌ها کمک خواهد کرد.

* لزوم توجه به بهره‌وری محصولات کشور

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم توجه به بهره‌وری محصولات کشور تأکید کرد و ادامه داد: بهره‌وری محصولات ایران نسبت به ترکیه یک چهارم است لذا به زودی در بحث فروش پسته با یک بحران جهانی رو به رو خواهیم شد.

مودودی با تأکید بر اینکه اگر به چهار محصول مهم خراسان جنوبی (زعفران، زرشک، عناب و انار) توجه نشود با مشکل رو به رو خواهیم شد، یادآور شد: برای حضور صادرکنندگان خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های بین المللی به صورت پایدار کمک خواهیم کرد.

وی همچنین اعلام کرد: سعی می‌کنیم مشوق‌های صادراتی پرداخت شود و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری این مشوق‌ها باید پایدار باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 15 آبان 95 ، کد مطلب: 13950815000866: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین