پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
یک گروه حقوق بشری برخی مقامات رسمی در لبنان را به اهمال و خطای مرگبار در ماجرای انفجار بندر بیروت متهم کرد.
شعار سال: دیده بان حقوق بشر در گزارشی که در یک سالگی انفجار بیروت در ۴ اوت سال گذشته رخ داد اعلام کرد: برخی مقامات لبنانی کاملاً از مرگبار و خطرناک بودن نیترات آمونیوم انبار شده در بندر بیروت آگاه بودند.

این گروه حقوق بشری از سازمان ملل خواست به طور مستقل و شفاف در مورد این انفجار که ۲۰۰ کشته و هزاران مجروح بر جای گذاشت تحقیق کند. گزارش ۷۱۱ صفحه‌ای دیده بان حقوق بشر نتیجه گرفته است که برخی مقامات لبنانی به دلیل نادیده گرفتن خطرات انبار کردن این مواد خطرناک، بر طبق قوانین داخلی لبنان مجرم هستند.

دیده‌بان حقوق بشر به طور مشخص میشل عون رییس جمهور حسان دیاب نخست وزیر موظف، تونی سلیبه رییس دایره امنیت ملی لبنان در حفاظت از مردم این کشور قصور داشته‌اند.

میشل عون به این گزارش واکنش نشان نداده، اما روز جمعه گفته بود حاضر به شهادت در دادگاه است و هیچکس فراتر از قانون نیست. گفتنی است هیات تحقیق کشور لبنان در مورد انفجار بیروت هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۹۶۶۵۷، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین