پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
رئیس سازمان اطلاعات مخفی انگلیس موسوم به «ام آی ۶» در جریان سفر به پاکستان و دیدار با فرمانده ارتش این کشور پیرامون وضعیت افغانستان، خروج نظامیان آمریکا و همکاری‌های مشترک اطلاعاتی گفتگو کرد.

شعار سال: منابع رسمی پاکستان روز جمعه از سفر «ریچارد مور» رئیس ام آی ۶ به شهر راولپندی و دیدار با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان خبر دادند.
 
روابط عمومی ارتش پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در نشست ژنرال باجوا و رئیس سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا مسائل مربوط به منافع متقابل، همکاری‌های مشترک اطلاعاتی، دفاعی، امنیت منطقه‌ای با تمرکز ویژه بر دوران پسا خروج آمریکا از افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
در این بیانیه آمده است: پاکستان درحال کمک به دستیابی به صلح، ثبات و رفاه در افغانستان است و از هیچ تلاشی برای  یافتن یک راهکار سیاسی و فراگیر در این کشور که برای صلح و رفاه منطقه‌ای حیاتی است، دریغ نخواهد کرد.
 
گروه طالبان طی هفته‌های اخیر با پیشروی‌های خود در افغانستان جهان را متحیر کرد چون تقریباً تمام افغانستان را از کنترل نیروهای امنیتی دفاعی ملی افغانستان خارج کرد، تا جایی که مراکز ولایات این کشور یکی پس از دیگری به راحتی سقوط کرد و حتی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری نیز مجبور شد از کشور فرار کند.
 
انفجارهای تروریستی روز گذشته (پنجشنبه) در فرودگاه کابل نیز بحران افغانستان را وارد مرحله جدیدی کرد. بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران و پاکستان این اقدامات تروریستی را به شدت محکوم کردند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا ، تاریخ انتشار:  5 شهریور   1400، کدخبر:84450541 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین