پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
هنرستان دخترانه سوره اعلام کرده که برای یک سال در رشته هنر‌های نمایشی هنرجوی جدید نمی‌پذیرد، به گفته مسئولان این تصمیم با هدف ارتقای سطح آموزشی است، اما شواهد و قرائن می‌گوید که باید در آینده نزدیک در انتظار حذف این رشته از تنها هنرستان ارائه دهنده رشته هنر‌های نمایشی در ایران باشیم.
شعارسال: رشته‌های هنر‌های نمایشی دبیرستان دخترانه سوره برای یکسال متوقف شد تا دخترانی که با هزاران امید و آرزو تصمیم داشتن در این رشته فعالیت کنند، با در‌های بسته و همچون سایر تبعیض‌ها با مانع بزرگی روبه رو شوند.

ماجرای حذف رشته هنر‌های نمایشی از هنرستان سوره چه بود؟
 
چندروز قبل سید حسام حسینی مدیرکل ارتباطات و رسانه حوزه هنری در سخنانی غیرمنتظره و عجیب، اعلام کرد که برای بازنگری و تغییر سطح کیفی آموزش، فعالیت رشته هنر‌های نمایشی هنرستان دخترانه سوره یک سال! متوقف می‌شود، اما هنرستان تعطیل نیست و کماکان فعالیت می‌کند.

این خبر واکنش‌های بسیار زیادی به همراه داشت، از سینماگران تا معلمان و دانش آموزان، همگی به این تصمیم اعتراض و اعلام کردند که اینگونه تصمیم‌های غیر تخصصی و علمی، چیزی جز تبعیض جنسیتی و حذف دختران از تحصیل در رشته مورد علاقه‌شان یعنی هنر‌های نمایشی نیست.

سپند امیر سلیمانی بازیگر مطرح کشورمان در واکنش به این تصمیم در اینستاگرام خود نوشت: «چندسال دیگه تو روزنامه آگهی می‌دن به تعدادی بازیگر مرد برای بازی در نقش زن نیازمندیم. برای اونایی که نمیدونن منظورم چیه! توضیح بدم که تئاتر رو برای دختران از هنرستان سوره حذف کردن.» فرشته حسینی و پریناز ایزدیار بازیگران زن و معروف کشورمان نیز در واکنش به این خبر نوشتند: «این شروع حذف امکان تحصیل در هنر‌های نمایشی، از تاریخ این کشور است.» لاله اسکندری نیز با هشتگ زنان حذف شدنی نیستند به این تصمیم واکنش نشان داد.

هنرستان دخترانه سوره تنها هنرستان دخترانه در کشور است که در آن چهار رشته انیمیشن، گرافیک، سینما و هنر‌های نمایشی تدریس می‌شود و هر ساله از پایه دهم تا دوازدهم به تعداد محدودی دانش آموز می‌پذیرد. اکنون با اجرایی شدن این تصمیم از سال تحصیلی جدید، این هنرستان فقط در رشته سینما، گرافیک و انیمیشن هنرجو می‌پذیرد.

این هنرستان وابسته به سازمان تبلیفات اسلامی است که یکی از نهاد‌های تبلیغاتی حاکمیتی محسوب می‌شود. پیشتر ریاست این مجموعه در اختیار احمد جنتی بود، اما اکنون محمد قمی ریاست آن را برعهده دارد. خبرگزاری مهر و روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز نیز از دیگر زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

هنرستان سوره ارائه رشته هنر‌های نمایشی را ممنوع می‌کند؟

هم اکنون در سایت هنرستان سوره همچنان رشته هنر‌های نمایشی جزو رشته‌های ارائه شده در این هنرستان معرفی شده است و توضیحات آن در کنار توضیحات سایر رشته‌ها قرار دارد. در بخش پیش ثبت نام نیز تنها امکان پیش ثبت نام برای رشته سینما وجود دارد.


شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری رویداد ۲۴، تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۲۷۶۵۰۷، www.rouydad۲۴.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین