پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
درستکار درمورد رفاقت دیرینه‌اش با علیرضا دبیر گفت: در کشتی همیشه خوش استقبال و بدبدرقه هستیم، اما برای من متفاوت بوده و بداستقبال شروع کردم. هرکسی می‌تواند هرچیزی بگوید و خود دبیر توضیحات لازم را برای انتخاب من داشته. دبیر آبروی خودش و کشتی را از هر چیزی ارجح‌تر دانسته و به نظرم تصمیم دبیر رفیق بازی و تصمیم احساسی نداشته و با توجه به شناختم از او، کشتی برای او از هر چیزی ارجح‌تر است.

شعار سال: نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی کشتی صبح امروز دوشنبه ٨ شهریور در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.
 
پژمان درستکار سرمربی تیم ملی آزاد درباره ترکیب کادر فنی اظهار داشت: فدراسیون کشتی به اینکه خون تازه به کشتی تزریق شود اعتقاد داشت و ما هم جوانان را وارد کار کردیم. در بحث مربیگری میرعمادیان، آقاجانی و امینی در تیم ملی جوانان خوب کار کردند و تصمیم گرفته شد از این دوستان در تیم ملی بزرگسالان استفاده شود.
 
وی در پاسخ به نحوه انتخاب کشتی گیران و حضور جوانان گفت: جوان هایی که به اعتقاد فدراسیون کشتی برای جوانگرایی انتخاب کردیم را شانسی و بی دلیل انتخاب نکردیم و آنهایی که انتخاب کردیم در بحث فنی شایستگی زیادی دارند. ۳ نفر از جوانان را برای آزمون و خطا آوردیم. با توجه به بازخوردی که از تیم جوانان داشتیم از بعضی کشتی گیران با مشورتی که داشتیم استفاده خواهیم کرد.
 
درستکار درمورد عملکردی که مدنظر او برای مسابقات نروژ است، گفت: فاصله کم جهانی و المپیک کار طراحی تمرین را سخت می‌کند. المپیکی ها قطعا به لحاظ بدنی و روانی بعد از این رقابت دچار افت خواهند شد. جوانان نیز پس از مسابقات جهانی و انتخابی ها دچار خستگی بودند.
 
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به مشکلات بدنی آزادکاران بیان کرد: ما در ۶ وزن مسابقات انتخابی برگزار کردیم که باعث شد کار طراحی تمرین و برنامه ریزی کمی سخت شود ولی بازهم سعی بر جلو بردن کارها با اشتباه کم داریم. با مشاوره‌هایی که با خدایاری بدنساز سابق و دیگر دوستان داشتم سعی بر ریکاوری و بازسازی بچه‌های آزاد داریم. ما هنوز ترکیب تیم‌های حریف را نمی‌دانیم ولی روی تمام کشتی گیران حریف آنالیز لازمه را انجام می دهیم و قول می دهم نتیجه خوبی را با پوست اندازی ای که داشتیم، بدست بیاوریم. قول خاصی برای نتیجه نمی دهم اما قول می‌دهم انتظارات جامعه کشتی را برآورده کنیم.
 
درستکار درمورد رفاقت دیرینه‌اش با علیرضا دبیر گفت: در کشتی همیشه خوش استقبال و بدبدرقه هستیم اما برای من متفاوت بوده و بداستقبال شروع کردم. هرکسی می‌تواند هرچیزی بگوید و خود دبیر توضیحات لازم را برای انتخاب من داشته. دبیر آبروی خودش و کشتی را از هر چیزی ارجح تر دانسته و به نظرم تصمیم دبیر رفیق بازی و تصمیم احساسی نداشته و با توجه به شناختم از او، کشتی برای او از هر چیزی ارجح تر است. وقتی پیشنهاد را دریافت کردم، چند روز به آن فکر می‌کردم. وقتی می‌آمدم یک چیز مد نظر داشتم آن هم معامله با خدا بود. برای من خدمت به کشورم از هر چیزی مهم تر بوده و درمورد مسائل فنی و همه چیز فکر کردم و افراد زیادی من جمله دبیر، سوریان و کاوه به من در این راه راهنمایی کردند.
 
سرمربی تیم ملی درباره انتخاب دستیارانش گفت: درمورد صادق گودرزی باید بگویم که ما به جوانگرایی معتقد بودیم. با گودرزی و کمیل قاسمی صحبت کردم تا در تیم ملی حاضر باشند اما قاسمی در جایی دیگر مشغول بود و گودرزی نیز دچار مسائلی شخصی بود و نتوانست در تیم حاضر شود.
 
درستکار درمورد حضور مربیان سازنده در تیم ملی گفت: مربیان سازنده در کشتی موثرند اما نمی‌شود که همه انها را به تیم ملی بیاوریم و آنها در شرایطی دچار اذیت خواهند شد. برنامه هایی از سوی فدراسیون کشتی برای کمک به آنها و حمایت از آنها دارد.
 
وی درمورد حضور روانشناس در تیم ملی گفت: برنامه آوردن یک روانشناس برای تیم ملی را داریم و دبیر با دکتر موسوی که در لندن هم همراه تیم بودند، درحال صحبت است.
 
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درمورد وضعیت حسن یزدانی گفت: درمورد رقابت تیلور و یزدانی باید بگویم نباید فاجعه سازی کنیم و بهتر است مشکل را حل کنیم نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم. حسن در المپیک نسبت به مسابقه پیشینش با تیلور بهتر کار کرد و اگر اقبال بهتری داشت او هم حتما طلایی می‌شد. از دوستان می‌خواهم که یاری کنند. حیدری هم سه بار به کورتانیدزه باخت اما در المپیک او را شکست داد. ما هم در حال آنالیز و بررسی شرایط برای کمک به حسن هستیم.
 
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره حضور سجادی به عنوان وزیر ورزش تاکید کرد: ابتدا باید به سجادی که خودم در بازی های آسیایی با او همبازی بودم و یک قهرمان بزرگ و تحصیل کرده است، تبریک بگویم و این را به فال نیک می گیرم و امیدوارم او بتواند همراه و یاور کشتی باشد.
 
درستکار درمورد این‌که باید چه کار کنیم تا از امریکایی ها و روس ها الگو بگیریم تا پیشرفت کنیم، گفت: درمورد آمریکا باید بگویم که مسائل جغرافیایی نیز موثر است اما باید بپذیریم که در مسائل علمی و تمرینی انها از ما جلوترند و در امکانات هم از ما بهترند. البته بحث امکانات را ما هم می توانیم فراهم کنیم. باید دوستان در این زمینه کمک کنند. ما برای الگو گرفتن از خارجی ها باید از وزارت ورزش و کمیته المپیک نیز یاری بگیریم و درمورد طراحی تمرینات نیز تمام تلاش خود را می‌کنم.
 
درستکار درمورد این‌که اردوی تیم ملی کشتی آزاد شبانه روزی شده، گفت: من در کلیت با اردوی طولانی مدت مخالفم. تیم ملی آزاد و فرنگی متفاوتند و اگر حسن یزدانی در جویبار تمرین کند یا هرکسی در شهر خودش تمرین کند به رشد کشتی ما کمک می کند. درمورد نروژ باید بگویم با توجه به زمان کمی که داشتیم و برنامه ریزی ای که داشتیم در فازهای مختلف با توجه به شهرستانی بودن اکثر بچه های ما اگر بخواهیم به آنها فرصت دهیم یک زمان زیادی را از دست می‌دهیم و نمی توانیم اجازه خروجشان از تهران را دهیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ، تاریخ انتشار: 8  شهریور   1400، کدخبر:1763950 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین