۸ تشکل رسانهای کشور در نامهای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تبریک انتصاب و استقبال از محورهای کارشناسانه برنامه وی در حوزه رسانه، شاخصهای مورد انتظار خود در تعیین گزینه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پیشنهاد کردند و خواستار انتصاب مدیری دارای مقبولیت صنفی و برخوردار از سرمایه اجتماعی در حوزه رسانه برای این معاونت شدند.
شعارسال: متن کامل نامه تشکلهای رسانهای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمد مهدی اسماعیلی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
با سلام و تحیات
احتراما انتخاب و انتصاب شایسته حضرتعالی را به مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک عرض نموده و با توجه به تعلق حرفهای تان به خانواده بزرگ رسانه و برنامه راهبردی و کارشناسانهای که در این حوزه ارائه فرموده اید، روزهایی پرامید را برای جامعه رسانهای کشور پیش بینی مینماییم.
همچنان که مستحضرید، اجرای برنامهها و ساز و کارهای تحولی، نیازمند مجریانی مردمی و تحول گراست که در شبکه فعالان صنفی از قبول عام و سابقهای آزمون شده برخوردار باشند؛ لذا همچنان که رئیس جمهور محترم با تشکیل دولت مردمی و فراخوان آحاد ملت به سامانه مدیران، باب مشارکت جویی از ملت را در تعیین مدیران گشود، ما نیز از جنابعالی تقاضا داریم با انتصاب مدیری برخوردار از پایگاه و سرمایه اجتماعی در حوزه رسانه، ظرفیتهای مدیریت مردمی را در معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت تابعه محقق فرمائید.
استحضار دارید که امروز عرصه رسانه به مسائل پیچیده و بغرنجی دچار است که حل هر یک، پیامدها و مسائلی جدید را به دنبال دارد؛ به طوری که احیای مطبوعات نیمه جان، مدیریت فضای ولنگارانه مجازی، حمایت عادلانه، نظارت قانونمندارانه و اصلاح ساختار رسانهای کشور، جز با مدیریت چهرهای آشنا و مقبول صنوف رسانهای که از حمایت مدیران مسئول برخوردار باشد، دشوار به نظر میرسد؛ لذا به منظور تحقق وعده رئیس جمهور محترم نسبت به انتخاب مدیران با تکیه به رای و نظر مردم و برنامه حضرتعالی مبنی بر واگذاری امور فرهنگی به خود آنان، در نخستین گام و مهمترین اولویت، درخواست انتصاب فردی با شرایط ذیل را به سمت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم:
۱- مومن، انقلابی و دارای سابقه مدیریتی روشن و آزمون شده در تعامل با رسانه ها.
۲- دارای شناخت عملی از ساختار و وظایف معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی.
۳- برخوردار از امکان جلب حمایت رسانهها و بهرهمند از پشتوانه همراهی صنفی آنها.
۴- آشنایی تخصصی با حقوق، حدود و آزادیهای مشروع رسانه ها.
۵- متعهد به آمایش سرزمینی، عدالت خبری و کاهش شکاف رسانهای مرکز و پیرامون.
بنا به مراتب فوق به حضرتعالی که خود چهرهای فرهنگی و رسانه شناس هستید، اطمینان میدهیم انتخاب گزینهای با شرایط فوق، قدر مسلم به اعتماد فی مابین رسانهها و دولت محترم نیز خواهد افزود و از تصویر دولت مردمی در منظومه رسانهای کشور صیانت خواهد کرد.
انجمن صنفی مدیران رسانه
انجمن صنفی مدیران نشریات ایران
انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور
شرکت تعاونی مطبوعات کشور
خانه مطبوعات و رسانههای کشور
انجمن رسانههای ورزشی ایران
شرکت تعاونی اصحاب رسانههای استان تهران
انجمن فعالان اصحاب رسانه
شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهراننیوز، تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۰۰۹۹، mehraannews.ir