پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن گفت: برای انتقال حمل بار از آسیای میانه به پاکستان از طریق زاهدان، 35 تا 40 درصد تخفیف صورت می‌گیرد.
شعار سال :  مهندس عاشوری در جلسه که با حضور مدیر کل راه آهن استان سیستان و بلوچستان و تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران این استان تشکیل شد، اظهار داشت: شرایط امروز راه آهن نسبت به گذ شته  شرایط متفاوتی است به طوریکه سالانه 35 تا 36 میلیون بار توسط خطوط ریلی جابجا می‌شود و حمل و نقل بارها درمقایسه با سالهای گذشته توسط خطوط ریلی افزایش یافته است.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت کشور افزود: یکی از سیاستهای راه آهن پررنگ کردن نقش کالاها است.وی گفت : تخفیف ها باید در تعرفه ها تداوم یابد و تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران را برای استفاده کردن از مزایای ریلی نسبت به تشکیل شرکت های ریلی جهت خرید ناوگان ریلی تشویق کردند.مهندس عاشوری گفت: راه آهن برای اتصال با مراکز بار، بنادر، شهرک های صنعتی و هر جایی که مرکز بار عمده باشد، مشارکت 50 در صدی خود را اعلام می‌کند و در این راستا تقاضای همکاری از شرکتها و کارخانه ها را دارد.وی با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل این استان در زمینه ترانزیت و حمل کالا از طریق خطوط ریلی افزود: راه آهن کشور آمادگی کامل دارد تا با ارائه بسته های سرمایه گذاری و با مشارکت بخش خصوصی زمینه حمل و جابجایی کالاهای اساسی، صنعتی و معدنی را از طریق خط ریلی استان به کشورهای آسیای میانه و پاکستان افزایش دهد.عاشوری گفت: برای کالاهایی که ازآسیای میانه وارد می‌شود و از این استان به پاکستان صادر می‌شود تخفیف 35 تا 40 درصد را اعمال می‌کنیم.وی افزود: با توجه به اینکه دولت با کمبود منابع مواجه است ، راه آهن باید حق دسترسی خود را افزایش ندهد و ثابت نگه دارد تا تعرفه های راه آهن در خصوص با جاده پایین تر از تعرفه های جاده قرار بگیرد، در حال حاضر نرخ جاده و ریل با هم برابر است.معاون بهره برداری و سیر و حرکت کشور افزود: خطوط راه آهن دولتی هستند و دولتی باقی می‌‌‌‌‌‌مانندو بنای دولت این است که فاصله ی جاده با ریل 20 تا 30 درصد ریلی پایین تر از جاده باشد و در این صورت آنهایی که صاحب بار هستند، می‌تواند بارهای خود را با ریل به قیمت کمتر و با اعتماد بیشتر جابجا کنند.عاشوری در بازدید از سیلوی 66 تن، آسیاب وحدت زاهدان تصریح کرد: برای ایجاد 4 کیلومتر خط فرعی راه آهن به این سیلو 10 میلیارد تومان بودجه لازم است که پس از تامین اعتبار اجرایی می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاري تسنیم، تاریخ نشرخبر : 27 آبان 1394 کدمطلب : 919898 www.tasnimnews.com


خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین